شناسهٔ خبر: 38370397 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

گزارش زنده از انتخابات مجلس/ حضور گسترده مردم در شعب اخذ رای

موج نیوز

انتخابات مجلس یازدهم از ساعت 8 صبح امروز در تهران و حوزه انتخابیه سراسر کشور آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران و 207 حوزه انتخابیه از ساعت 8 صبح امروز در سراسر کشور آغاز شد.

وزیر کشور: مردم با مراجعه به صندوق های آرا ظرف 10 ساعت مدت اولیه اقدام کنند. ناگزیر خواهیم بود 12 امشب صندوق ها را برای شمارش تعطیل کنیم. امیدوارم همه مردم با حضور به موقع باعث شوند بتوانیم رای‌ها را در موعد قانونی اخذ کنیم.

ساعت 8:06؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دقایق اولیه رای‌گیری رای خود را در حسینیه امام خمینی به صندوق 110 انداختند.

ساعت 8:11؛ رهبر معظم انقلاب بعد از شرکت در انتخابات: روز انتخابات روز جشن ملی است‌؛ این جشن را به همه هم‌میهنان عزیز در سراسر کشور تبریک می‌گویم. ثانیاً روز احقاق حق مدنی ملت است. آنها که میخواهند رای دهند و شرکت خود در اداره امور کشور که حق آنهاست را به دست بیاورند. ثالثاً یک تکلیف شرعی است که قبلاً هم اینها را عرض کردیم. انتخابات متضمن منافع ملی کشور است هر کس به منافع ملی کشور علاقمند است در انتخابات شرکت کند. توصیه من این است که همه با همت حرکت کنند و بیایند و به اشخاصی که به آن رسیدند رای دهند و این کار را هرچه زودتر انجام دهند. نگذارند برای آخر وقت. این توصیه همیشگی ماست. و بعد هم در هر شهری به تعداد نامزدهای آن شهر رای بدهند. مثلاً در تهران اسم 30 نفر را بنویسند  این خیلی کمک می کند که ان‌شاالله مجلس مجلس قوی باشد. از خداوند متعال میخواهیم به مردم خیر بدهد و رحمت خود را نازل کند و این انتخابات را مایه خیر و برکت قرار دهد. از شما دوستان رسانه ای که زحمت کشیدید و باز هم زحمت خواهید کشید تشکر می‌کنم.

حضور رهبر معظم انقلاب پای صندوق رای

ساعت 8:15؛ با حضور صادقی مقدم عضو حقوقدان شورای نگهبان عملیات رسمی ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات همزمان با آغاز رای گیری در سراسر کشور شروع به کار کرد.

ساعت 8:20؛ محمدجواد ظریف، محمدرضا عارف و محسن هاشمی رفسنجانی با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداختند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حسینیه جماران

ساعت 8:22؛ عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز: ما این اطمینان را به مردم می‌دهیم که امانت دار خوبی باشیم و از آرای یکایک مردم مردم صیانت کنیم. اقدامات نظارتی خوبی برای برگزاری انتخابات پیش بینی شده است. همزمان به موازات فعالیت همکاران ما در هیات‌های اجرایی ناظران ما در کنار صندوقهای رای حاضر و بین 3 تا 7 ناظر داریم. تعداد کل ناظران را در کشور حدود 200 هزار نفر است و  تا دیروز تعدادی هم بازرس ویژه در قالب گروه‌های سه نفره از تهران به برخی استانها اعزام کردیم تا نظارت ویژه ای داشته باشند.

ساعت 8:30؛ با شروع نیم‌ساعت از آغاز رای‌گیری برخی شعب اخذ رای شاهد صف‌های طولانی و حضور پرشور مردم است.

اطلاعیه شماره 17 ستاد انتخابات کشور: جهت اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری علاوه بر شناسنامه، همراه داشتن کارت ملی یا شماره ملی نیز ضروری می باشد لذا از هموطنان عزیز درخواست می شود با همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی خود، ضمن مراجعه به یکی از شعب اخذ رأی، برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات ملت بزرگ ایران اسلامی افزوده و مجریان انتخابات را در هرچه بهتر برگزار نمودن آن یاری نمایند.

حضور پرشور مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس در مسجد النبی (ص)

ساعت 8:50؛ در مسجد امام حسین (ع)، به علت حضور پرشور مردم در ساعت اولیه رای گیری، و نظم دهی و سرعت در اخذ رای چهار صف مجزا تشکیل شده است.

اطلاعیه شماره 18 ستاد انتخابات کشور: کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

ساعت 8:53؛ سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ بعد از شرکت در انتخابات: در پایتخت 4 هزار و‌ 552 شعبه اخذ رای داریم و بالغ بر 14 هزار نفر از همکاران ما در کنار هیئت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارت مشغول فعالیت هستند و در کنار آن امروز 10 هزار نفر از همکاران‌مان مشغول ارائه سایر خدمات در بخش‌های ترافیکی و کلانتری‌ها هستند.

ساعت 9:00؛ محمد تقی‌زاده رییس هیئت بازرسی انتخابات استان تهران: بر اساس هماهنگی‌هایی که به عمل آمده در مجموع استان و شهر تهران حدود شش هزار و 659 صندوق اخذ رای مستقر است که حدود چهار هزار صندوق در شهر تهران است.

ساعت 9:00 محمدرضا عارف بعد از شرکت در انتخابات: انتخابات یک حماسه و جشن ملی است که امیدواریم با حضور باشکوه مردم پاسخی روشن به دشمنان انقلاب اسلامی داشته باشد.

ساعت 9:09؛ محمدجواد ظریف بعد از شرکت در انتخابات: مردم ما پشتوانه اصلی انقلاب هستند و برای بنده که مسئولیت خدمت در حوزه سیاست خارجه و دیپلماسی را دارم پشتوانه اصلی دیپلماسی ما هستند، حضور مردم با سلیقه‌های مختلف و با گرایش‌های مختلف علیرغم برخی دلخوری‌هایی که داریم، علیرغم  برخی گفتگوهای خانوادگی که داریم، برای جامعه بین‌‌المللی نشانه مهمی از این است که این مردم با همه تفاوت‌هایشان می‌خواهند خودشان سرنوشت  خودشان را تعیین کنند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حسینیه جماران

اطلاعیه شماره 19 ستاد انتخابات کشور: به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند؛ حتماً در مدت زمان اخذ رأی مبادرت به روشن نمودن دستگاه رادیو در شعبه اخذ رأی نمایند تا دستورالعمل‌های ستاد انتخابات کشور که از طریق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد را در دستور کار قرار دهند.

ساعت 9:17؛ علی القاصی مهر دادستان تهران در مسجد امام صادق ستارخان رای خود را به صندوق انداخت.

ساعت 9:28؛ به دلیل استقبال زیاد مردم، صندوق سیار در مسجد حضرت امیر علیه السلام خیابان کارگر مستقر شد.

ساعت 9:34؛ در استان کرمان رأی‌گیری انتخابات مجلس در  جوار مزار حاج قاسم با حضور پرشور و گسترده کرمانی‌ها آغاز شد.

ساعت 9:35؛ الیاس حضرتی عضو فراکسیون امید با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

ساعت 9:51؛ جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در وزارت کشور رأی خود را به صندوق رأی انداخت.

ساعت 10:00؛ آیت‌ الله صادق آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام  رای خود را به صندوق شماره 1794 مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره  مجلس خبرگان رهبری  انداخت.

ساعت 10:01؛ محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مسجد خاتم واوان حضور یافت و رای خود را داخلی صندوق انداخت.

در نخستین لحظات رأی‌ گیری  سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه  رأی خود را به صندوق انداخت.

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری صبح امروز رای خود را به صندوق انداخت.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزی و پرورش و علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری امروز صبح در وزارت کشور رأی خود را به صندوق انداختند.

ساعت 10:08؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با حضور در ستاد انتخابات کشور، رای خود را به صندوق انداخت.

حضور معاون اول رییس جمهوری در انتخابات یازدهمین دوره مجلس

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه با حضور در مسجد شیشه در محله شیخ هادی رای خود را به صندوق انداخت.

 

حضور رییس قوه قضاییه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) در حسینیه جماران رأی خود را به صندوق انداخت.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حسینیه جماران

ساعت 10:46؛  آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان دقایقی پیش رای خود را به صندوق شماره 1794 مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره  مجلس خبرگان رهبری  انداخت.

حجت الاسلام سید احمد مرتضوی رئیس دیوان عالی کشور در حسینیه ارشاد رأی خود را به صندوق انداخت.

سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده سابق سپاه صبح امروز رای خود را به صندوق انداخت.

اطلاعیه شماره 20ستاد انتخابات کشور: به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می رساند: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیارفقط با ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر می‌باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نمی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح جمعه با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در ستاد انتخابات کشور آرای خود را در انتخابات‌های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره پنجمین دوره خبرگان رهبری به صندوق‌های آرا انداخت.

حضور رییس جمهوری در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

سیامک ره پیک، هادی طحان نظیف و محمدحسن صادقی مقدم از اعضای حقوقدان شورای نگهبان رای خود را در این صندوق انداختند.

اطلاعیه شماره 21 ستاد انتخابات کشور: به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی در استانهای تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم که همزمان دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را برگزار می نمایند می‌رساند؛ به رأی دهندگان تذکر دهند که نام نامزد موردنظر خود را حتماً در برگ رأی مربوط به همان انتخابات درج نمایند و توجه داشته باشند که برگ های رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری درصندوقهای مربوط به آن انتخابات انداخته شود.

ساعت 10:55؛ مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در شعبه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور با حضور در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رأی خود را در صندوق ۱۷۹۴ مستقر در شورای نگهبان انداخت.

اطلاعیه شماره 22 ستاد انتخابات کشور: به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند به منظور تسریع و تسهیل برای اخذ رای از واجدین شرایط انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری، ستاد انتخابات کشور اقدام به طراحی و ساخت برنامه‌ای در بستر تلفن همراه نموده است.

بر این اساس عموم واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت کشور به نشانی www.moi.ir اپلیکیشن مذکور نزدیکترین شعبه اخذ رای به محل سکونت خود را شناسایی و به آنجا مراجعه نمایند.

آذری‌ جهرمی به همراه همسرش در یکی از مدارس شهر تهران رای خود را به صندوق انداخت.

اطلاعیه شماره 23 ستاد انتخابات کشور: با عنایت به اینکه تمامی شعب اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط می باشند، لذا از هم میهنان عزیز تقاضا می شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه واز موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خود داری نمایند.

پیروز حناچی شهردار تهران به‌همراه پدر و مادر خود برای رای دادن حضور یافت.

محمدباقر نوبخت با حضور در حسینیه جماران برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم و میان‌دوره‌ای خبرگان، رای خود را به صندوق انداخت.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:     

اطلاعیه شماره 24  ستاد انتخابات کشور: به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند، پس از اخذ رأی باید اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابات در شناسنامه، پس از درج عدد ۱۱ و کد استعلام از سامانه، ممهور گردد.

چنانچه صفحه مزبور کاملاً پرشده باشد، مهر انتخابات می‌بایست در قسمت توضیحات شناسنامه ضرب شود.

محمد زارع فومنی دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات دقایقی قبل جهت شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان  وارد حسینیه ارشاد شد.

اطلاعیه شماره 25  ستاد انتخابات کشور: هموطنان عزیز و اعضای محترم شعب اخذ رأی توجه داشته باشند که به استناد استفساریه مصوب ۹-۳-۱۳۸۰  قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ، عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست. دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی دهند.

همچنین از کلیه هموطنان گرامی درخواست می شود جهت تسهیل در امر رأی گیری به هنگام حضور در شعبه اخذ رأی و شرکت در انتخابات علاوه بر شناسنامه، کارت ملی یا شماره ملی خود را نیز به همراه داشته باشند.

محمد زارع فومنی دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات جهت شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان  وارد حسینیه ارشاد شد.

پروانه مافی نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، برای شرکت در انتخابات وارد حسینیه ارشاد شد. وی در گفتگو با خبرنگاران، انتخابات مجلس یازدهم را مهم ارزیابی کرد و خواستار حضور پرشور مردم در انتخابات شد.

آیت‌ الله امامی کاشانی با حضور در حسینیه جماران در انتخابات مجلس یازدهم و میان دوره‌ای خبرگان شرکت کرد.

غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد لرزاده رای خود را به صندوق انداخت.

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور در شعبه اخذ رأی مسجد ابوذر تهران رأی خود را به صندوق انداخت.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در دوم اسفند  وهمزمان با یازدهمین دوره نمایندگان مجلس شورای اسلامی در  یکی از مدارس تهران حاضر و رای خود را به صندوق انداخت.

محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری با حضور در حسینیه جماران در انتخابات مجلس یازدهم و میان دوره‌ای خبرگان شرکت کرد.

آیت الله حسن صانعی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در حسینیه جماران در انتخابات مجلس یازدهم و میان دوره‌ای خبرگان شرکت کرد.

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس با حضور در یکی از شعب اخذ رای در تهران، آرای خود را به صندوق انداخت.

رضا اردکانیان وزیر نیرو همزمان با یازدهمین دوره نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مسجد لرزاده  حاضر و رای خود را به صندوق انداخت.

اطلاعیه شماره 26  ستاد انتخابات کشور: به اطلاع کلیه مجریان و دست اندرکاران انتخابات می‌رساند با توجه به احراز هویت رای دهندگان به وسیله دستگاه‌های الکترونیک و ثبت کد ملی افراد در سامانه انتخابات و به‌منظور تسهیل فرآیند اخذ رای با موافقت شورای محترم نگهبان، اخذ اثر انگشت اختیاری است.

علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با حضور در یکی از شعب اخذ رای تهران واقع در خیابان سهروردی،  به همراه خانواده در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

اطلاعیه شماره 27  ستاد انتخابات کشور: به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می رساند، ملاک اصلی جهت تشخیص واجدین شرایط اخذ رأی و صدور تعرفه برای ایشان،

- اصالت شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی

- متولدین ۲/۱۲/۱۳۸۰ وماقبل آن

- استعلام شماره ملی رأی‌دهنده از دستگاه احراز هویت می باشند.

ضمناً یادآور می شود عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست.

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل امروز و در نخستین ساعات،  رای خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان به صندوق انداخت.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان دقایقی پیش برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان، وارد حسینیه ارشاد شد.

اطلاعیه شماره 28  ستاد انتخابات کشور: به اطلاع کلیه جوانان عزیز و برومند ایران اسلامی می‌رساند، براساس بند ۲ ماده ۲۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رأی ۱۸ سال تمام  می باشد. یعنی کلیه متولدین روز ۲ اسفند ماه سال۱۳۸۰و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رأی اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رأی بدهند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با حضور در یکی از شعب اخذ رای در تهران، آرای خود را به صندوق انداخت.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور

سیدرضا صالحی امیری با حضور در حسینیه جماران در انتخابات مجلس یازدهم و میان دوره‌ای خبرگان شرکت کرد.

براساس ماده ۵۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره الحاقی ماده ۶۳ آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حضور نمایندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی  هیأت نظارت مربوطه مجاز است و این افراد می توانند تا پایان زمان اخذ رأی  و شمارش آراء و تنظیم صورت جلسه در محل شعبه حضور داشته باشند.

نمایندگان محترم نامزدهای انتخاباتی در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بدون دخالت در امور اجرایی، مراتب را به هیأتهای اجرایی یا نظارت بخش یا مرکز شهرستان گزارش نمایند.       

مسعود سلطانی فر  با حضور در حسینیه جماران در انتخابات مجلس یازدهم و میان دوره‌ای خبرگان شرکت کرد.

اطلاعیه شماره 29  ستاد انتخابات کشور: براساس ماده ۵۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره الحاقی ماده ۶۳ آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حضور نمایندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی  هیأت نظارت مربوطه مجاز است و این افراد می توانند تا پایان زمان اخذ رأی  و شمارش آراء و تنظیم صورت جلسه در محل شعبه حضور داشته باشند.

نمایندگان محترم نامزدهای انتخاباتی در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بدون دخالت در امور اجرایی، مراتب را به هیأتهای اجرایی یا نظارت بخش یا مرکز شهرستان گزارش نمایند.

 انتخابات یازدهمین دوره مجلس در مسجد لرزاده

اطلاعیه شماره 30 ستاد انتخابات کشور: به آگاهی هموطنان عزیز می رساند با عنایت به ماده ۲۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات، خواهشمند است درهنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام، نام خانوادگی، کد و یا شهرت ایشان می باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایند تا حقی از نامزدهای محترم در هنگام شمارش و محاسبه آراء ضایع نگردد.

 انتخابات یازدهمین دوره مجلس در مسجد لرزاده

اطلاعیه شماره 31 ستاد انتخابات کشور: به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رأی خود نیستند می رساند: برای شرکت در انتخابات و دادن رأی می‌توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رأی مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ رأی بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رأی بیندازند.

ضمناً مسئولین شعب، اعم از نمایندگان فرماندار، اعضاء شعبه، ناظرین هیأت نظارت، عوامل انتظامی، نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رأی دهندگان اقدام به نوشتن رأی نمایند.

 فرزند شهید سپهبد قاسم سلیمانی با حضور در یکی از شعب اخذ رای در رای گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرد.

اطلاعیه شماره 32 ستاد انتخابات کشور: با توجه به حضور گسترده ملت حماسه ساز ایران اسلامی در شعب اخذ رأی به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب ابلاغ می‌گردد تعرفه‌ها و برگهای رأی مصرف نشده شعبه را شمارش نمایند و در صورت نیاز به دریافت تعرفه‌های بیشتر به فرمانداری یا بخشداری مربوطه جهت تأمین کسری تعرفه و برگ رأی اطلاع دهند.

حضور پرشور مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس در مسجد النبی (ص)

* انتخابات تا ساعت 20تمدید شد

اطلاعیه شماره 33 ستاد انتخابات کشور: ضمن تشکر از حضور گسترده ملت شریف ایران که در پیروی از امر مقام معظم رهبری در اولین انتخابات گام دوم انقلاب، در آستانه‌ی خلق حماسه‌ی دیگری هستند و با عنایت به گزارشهای دریافتی از حوزه‌­های انتخابیه سراسر کشورمبنی بر حضور مردم در شعب اخذ رأی و درخواست تمدید مدت زمان اخذ رأی، نظر به موافقت وزیر محترم کشور، به استناد تبصره یک ماده 8 آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبصره 4 ماده 10 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمان اخذ رأی به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت 20 (8 شب) در سراسر کشور به جز استان چهارمحال و بختیاری  تمدید می‌گردد.

قابل ذکر آن که پایان زمان اخذ رأی در حوزه انتخابیه لردگان و خانمیرزا اعلام و در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ وکیار به مدت یک ساعت یعنی تا ساعت 19 ( 7شب ) تمدید می‌گردد .

 انتخابات یازدهمین دوره مجلس در مسجد لرزاده

ساعت 18:50؛ محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور سابق در دبیرستان هدایت جهت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حضور یافت.

ساعت 20:30: با گذشت بیش از 12 ساعت از رای‌ گیری، برخی شعب اخذ رای شاهد صفوف طولانی شرکت کنندگان است.

 انتخابات یازدهمین دوره مجلس در مسجد لرزاده

* انتخابات تا ساعت ۲۲ تمدید شد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در ستاد انتخابات کشور با اعلام تمدید انتخابات تا ساعت22 گفت:  فردا پس از  شمارش نهایی آرا، میزان مارکت اعلام می شود.

اطلاعیه شماره 34 ستاد انتخابات کشور: باعنایت به گزارشهای دریافتی از حوزه های انتخابیه سراسر کشور مبنی بر حضور گسترده مردم شریف ایران اسلامی در شعب اخذ رأی و درخواست تمدید مدت زمان اخذ رأی، نظر به موافقت وزیر محترم کشور و به استناد تبصره ۴ ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره ۱ ماده ۸ آئین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری زمان اخذ رأی در سراسر کشور تا ساعت ۲۲ (۱۰ شب) تمدید می گردد.

قابل ذکر آن که، در صورت  پایان  اخذ رأی در حوزه های انتخابیه تابعه استان، استانداران محترم می توانند نسبت به اتمام فرآیند اخذ رأی  اقدام نمایند 

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در دانشکاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران رای خود را به صندوق انداخت.

برخی رای‌ دهندگان در سراسر کشورمان در ساعات پایانی اخذ رای در شعبات حضور یافته‌ اند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حسینیه جماران

* انتخابات تا ساعت ۲۳ تمدید شد

با توجه به ازدحام جمعیت رأی‌گیری حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر تا ساعت ۲۳ تمدید شد.

اطلاعیه شماره 35 ستاد انتخابات کشور: به آگاهی هم میهنان عزیز و نمایندگان فرماندار و اعضای  محترم شعب اخذ رأی سراسر کشور می رساند، اخذ رأی برای کلیه حوزه های انتخابیه ای که برای رأی دادن مراجعه کننده دارند تا ساعت ۲۳:۰۰ تمدید شد. سایر حوزه های انتخابیه که مراجعه کننده ندارند مجازند پس از ساعت ۲۲:۰۰ نسبت به شمارش آرا و تنظیم صورتجلسه نتایج اخذ رأی در شعبه اقدام نمایند.

طحان‌ نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان با ابراز نگرانی از تعطیلی برخی شعب اخذ رای گفت: هر شعبه ای که مردم جهت شرکت در انتخابات در آن ها حضور یافته اند، مسئولان اجرایی موظفند از تعطیلی شعبه ممانعت به عمل آورده و نسبت به اخذ رای تمامی افراد حاضر در آن شعبه اقدام کنند. طبق گزارشات رسیده در برخی از استان‌ها مردم همچنان در صف‌های طولانی شرکت در انتخابات حضور و درخواست تمدید دارند از همین رو مسئولان می‌بایست طبق قانون تا آخرین نفر را اخذ رای کنند.

*انتخابات تهران تا ساعت ۲۳:۳۰تمدید شد

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور از تمدید انتخابات در شعبه‌هایی که مراجعه‌کننده دارد تا ساعت 23:30 خبر داد.

اطلاعیه شماره 36 ستاد انتخابات کشور: به آگاهی هم میهنان عزیز و نمایندگان فرماندار و اعضای محترم شعب اخذ رأی سراسر کشور می رساند، در شعبه هایی که در حال حاضر مراجعه کننده برای رای دادن حضور دارد، انتخابات تا ساعت ۲۳:۳۰ تمدید می شود. اعضای شعبه مکلفند حداکثر تا پایان مهلت قانونی ( ساعت ۲۴) رای افراد حاضر در شعبه را اخذ و پس از آن، فرآیند شمارش آراء را آغاز نمایند.

ساعت۲۳:۳۰ شعب اخذ رای تعطیل شد و اخذ رأی صرفا از افراد داخل شعب انجام می شود. شعبی هم که مراجعه کننده ندارند، شمارش آرا را بعد این ساعت آغاز کردند.

نظر شما