شناسهٔ خبر: 38326389 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سایر وسایل نقلیه

جت بالدار با سرعت فوق العاده در کنار هواپیماها پرواز کرد + ویدیو

یک تیم موسوم به "جتمن" از قابلیت تازه جت بالدار خود رونمایی کردند و نشان دادند که وسیله نقلیه پروازی آن ها چطور میتواند با سرعت بسیار بالا در ارتفاعی بی نظیر قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نمایش جدید تیم "جتمن" (Jetman) و "وینس رفت" (Vince Reffet) بعنوان خلبان، نقطه اوج دیگری در بلند شدن از زمین، سپس کمک گرفتن از چهار موتور توربینی تعبیه شده روی بال های کربنی و پرواز در آسمان را نشان می دهد.

تیم "جتمن" بعد از نشان دادن توانایی های وسیله نقلیه پرنده خود در دسامبر گذشته، اینک نشان می دهد که این وسیله چطور میتواند از یک شناور الکترونیکی معلق در هوا به یک پروازکننده فوق سریع مبدل شود.

توانایی پرواز این جت بالدار، تیم جتمن را از سایر دستگاه های پرواز شخصی مثل تخته های جت (jet boards)، جت پک ها (jetpacks) و لباس‌های جت (jet suits) جدا می کند، برای این که امکان پروازی کارآمدتر را با سرعت بسیار بالا تا سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت بهمراه امکان انجام حرکات آکروباتیک بسیار جذاب حین پرواز آماده می کند.

تیم جتمن تنها گروهی است که تا به حال توانسته دستگاه خود را به ارتفاعات بالا ببرد و در پروازهای خود در کنار هواپیماها پرواز کند.

در این ویدیوی جدید، "رفت" پیش از بلند شدن، دریچه گاز و چهار توربین جت خود را امتحان می کند و سپس برمی خیزد و به ارتفاع ۱۸۰۰ متری بر فراز شهر دوبی می رود. او در انتها با پایان پرواز و حرکات نمایشی خود، چتر نجات خود را باز می کند تا فرودی آرام را تجربه کند.

اما استفاده از چتر برای صرفه جویی در مصرف سوخت صورت ميگیرد ، نه این که این جت توانایی فرود آوردن خلبان را نداشته باشد.

کل این پرواز سه دقیقه به طول انجامید و نشان داد که این جت چقدر سریع میتواند خود را به آسمان برساند.

انتقال از زمین به ارتفاع در این پرواز بسیار بی دردسر بنظر میرسد و وسیله با سرعت حیرت انگیزی شتاب می گیرد تا به سمت بالا حرکت کند.

نظر شما