شناسهٔ خبر: 38325698 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شرط توقف برگزاری نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی

دبیر شورایعالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پس از برگزاری نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) با همکاری دبیرخانه شورایعالی عتف و مرکز همکاری‌ تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، شاهد برگزاری نمایشگاه‌های مشابهی توسط دیگر دستگاه‌ها بودیم.

صاحب‌خبر -

مسعود برومند دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهارداشت: هدف از برگزاری نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) معرفی توانایی و پتانسیل‌ تولیدات داخلی به مشتری‌های بومی است تا نیازمندی‌های بازار داخل با تولیدات ایرانی متصل شوند.

وی گفت: پس از شروع به کار نمایشگاه تستا با همکاری دبیرخانه شورای عالی عتف و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، شاهد برگزاری نمایشگاه‌های مشابهی با همین موضوع توسط دیگر دستگاه‌های اجرایی بودیم که برای مثال وزارت صنعت، معدن و تجارت نمایشگاهی را با تمرکز بر حوزه صنعت برگزار کرد که در آن تقاضا و عرضه‌ در تولیدات حوزه صنعت به هم معرفی شدند.

*تجربه موفق نمایشگاه تستا در معرفی تقاضای ساخت و تولید ایرانی

برومند تصریح کرد: هدف اصلی اولیه از برگزاری نمایشگاه تستا هم این بود که در صنایع مختلف کشور،  تمام فناوران کشور، اعم از دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، شرکت‌های خصوصی و دولتی و شرکت‌های دانش بنیان بتوانند از نیازهای مشتری‌های خود باخبر شوند و دستگاه‌های سفارش‌دهنده هم برای تامین نیازهای خود از توانایی‌های داخل برای واگذاری سفارش مطلع شوند.

دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) تصریح کرد: در این هدف‌گذاری، رویه مطلوب رسیدن به فرآیند ثابت و همیشگی برای امکان روبه‌رویی عرضه و تقاضا بود که اگر شرایط به گونه‌ای شود که تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به رویه اعلام همیشگی عرضه و تقاضای تولید داخل عادت کنند، دیگر نیازی به برگزاری نمایشگاه مستقل تقاضای ساخت و تولید ایرانی نیست.


وی تصریح کرد: در صورتی که دیگر نیازی به برگزاری مستقل نمایشگاه تستا نباشد، کار در قالب راه‌اندازی درگاه واحدی برای اطلاع‌رسانی نمایشگاه‌های تقاضای ساخت و تولید ایرانی در همه صنایع ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما