شناسهٔ خبر: 38350791 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تمرکز معاونت علمی ریاست جمهوری بر حوزه مرز دانش و علم

معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: علم ، فناوری و نوآوری یک زنجیره است و در حال حاضر معاونت علمی در حوزه مرز دانش و علم تمرکز دارد به طوری که در حوزه علم فعالیت‌های بیشتری صورت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

مهدی الیاسی معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره برنامه‌های جدید معاونت علمی در رشد علم و فناوری، گفت: علم، فناوری و نوآوری یک زنجیره است، در حال حاضر معاونت علمی در حوزه مرز دانش و علم تمرکز دارد به طوری که در حوزه علم فعالیت‌ها بیشتر است. 

* تقویت چرخه نوآوری و تجاری‌سازی در حوزه علم و فناوری

وی افزود: باید با توجه به فناوری‌های نوظهور و علوم پیشرفته و با تقویت چرخه نوآوری و تجاری‌سازی بتوانیم کشش تقاضا برای حوزه علم و فناوری را افزایش دهیم و سرمایه‌گذاری‌ بخش‌های تجاری نیز افزایش پیدا کند. 

معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: دولت در زمان جنگ و 20 سال اخیر سرمایه‌گذاری دولتی سنگینی داشته که به نسبت منابع کشور جای بخش تجاری به معنای صنعت و اقتصاد خالی است. در حال حاضر تمرکزمان این است که زنجیره معکوس را فعال کنیم تا به تدریج به هم برسند و در حوزه علمی رشد موثری داشته باشیم و بتوانیم موضوعاتی را سرمایه‌گذاری علمی کنیم که اثرش اقتصادی‌ در بین دانشگاه‌ها، دانشجویان دکتری و پژوهشگران داشته باشد. 

* فناوری‌های جریان‌ساز در معاونت علمی 

الیاسی در پایان گفت: در حال حاضر در مراکز نوآوری علوم انسانی با یک بسته روبرو هستیم و فقط موضوعات مهندسی و پزشکی تفکیک نشده‌‌اند. در معاونت علمی یکسری فناوری‌های جریان‌ساز داریم که بخشی در حوزه نانو، زیست فناوری و علوم شناختی وجود دارد که از جمله فناوری‌های جریان‌ساز هستند که تحولات زندگی را تغییر می‌دهند و ترکیبی از علوم  انسانی، پزشکی و مهندسی هستند؛ بنابراین ما این نوع رفتارهای جهت‌سازی را مثل هوش مصنوعی و کاربردی‌ سازی را مورد هدف قرار دهیم. 

انتهای پیام/

نظر شما