شناسهٔ خبر: 38263901 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله:

خون فرماندهان شهید انگیزه بالایی به مقاومت خواهد داد

شیخ علی دعموش گفت خون شهید قاسم سلیمانی و حاج مهدی المهندس محور مقاومت و ملت‌های منطقه را در برابر دولت آمریکا و حضور آن در منطقه قرار خواهد داد.

صاحب‌خبر -

خون فرماندهان شهید انگیزه بالایی به مقاومت خواهد داد

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد: خون سپهبد شهید قاسم سلیمانی و حاج مهدی المهندس محور مقاومت و ملت‌های منطقه را در برابر دولت آمریکا و حضور آن در منطقه قرار خواهد داد و اطمینان داریم همه گروه‌ها و جنبش‌های مقاومت با شهادت این دو فرمانده، با قدرت و اراده و امیدی بیشتر در مسیر مقاومت به جلو خواهند رفت.
شیخ علی دعموش در پاسخ به سئوال خبرنگار درباره چالش‌های جدید از جمله معامله قرن، ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس گفت: به نظر من، دولت آمریکا با ترور شهید سلیمانی و شهید المهندس و اعلام معامله قرن می‌خواست معادلات موجود در منطقه را تغییر دهد و ضربه سختی به محور مقاومت، فلسطین، قدس و آرمان ملت فلسطین وارد کند بنابراین ملت فلسطین باید با هم متحد شوند و همه تشکیلات و گروه‌ها و حکومت آن باید زیر سقف مقابله و مقاومت گرد هم آیند و پایبندی خود را به خاک سرزمین شان و حقوق تاریخی و قانونی شان اعلام کنند. محور مقاومت نیز باید در همه عرصه‌های درگیری از ایران گرفته تا عراق، سوریه، یمن و لبنان پیشروی کند.
شهید سلیمانی خون تازه ای به انقلاب ایران تزریق کرد و تصاویری که ما در راهپیمایی‌های میلیونی در استان‌های مختلف ایران شاهد آن بودیم برای ما یادآور تصاویر روز‌های انقلاب بود. خون پاک او ملت ایران را در برابر قلدرمآبی‌های آمریکا متحد کرد و زمینه ساز پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در منطقه شد.
در عراق نیز به برکت خون این دو شهید پارلمان این کشور با تصویب طرح خروج نیرو‌های آمریکایی و بیگانه از این کشور سیلی محکمی به گوش آمریکایی‌ها زد و ملت عراق در تظاهراتی میلیونی بر مخالفت قاطعانه با حضور آمریکا تاکید کردند.
در سوریه نیز ارتش و همپیمانان آن دستاورد‌های بزرگی در جبهه ادلب و حومه حلب داشتند و پیشروی به سمت گروه‌های تروریستی در این جبهه در سطح گسترده‌ای ادامه دارد. ارتش یمن و کمیته‌های مردمی و انصار الله نیز در جبهه نهم و دیگر میادین پیشرفت چشمگیری در مقابله با مزدوران متجاوزان سعودی و آمریکایی داشته اند.
در لبنان دولت آمریکا تلاش کرد با بهره برداری از تحرکات مردمی علیه موازنه قدرت کودتا کند و معادلات سیاسی داخلی موجود را تغییر دهد، اما شکست خورد و نتوانست حزب الله و همپیمانانش را از این معادله یا از کابینه اخراج کند. از همین رو نه تنها آمریکا نتوانست موازنه‌ای را که انتخابات پارلمانی اخیر به وجود آورد تغییر دهد، بلکه اکثریت پارلمانی در لبنان توانست دولتی را به دور از دستورات دیکته شده و تمایلات آمریکا، برای همه لبنانی‌ها تشکیل دهد اما دولت لبنان پس از آنکه رأی اعتماد از پارلمان گرفت، با چالش‌های مالی، اقتصادی، سیاسی، مردمی، منطقه‌ای و بین المللی فراوانی روبروست و باید فصل کاری جدیدی را با کار و تلاش مجدانه آغاز و با اقدامات فوری و جدی دستاورد‌های ملموسی را محقق کند. دولت مسئولیت‌های بزرگی را پیش رو دارد و باید شایستگی و توانمندی خود برای کسب موفقیت را عملا ثابت کند و در آزمون اعتماد سنجی پیروز شود چرا که با چالش‌های موجود دیگر جایی برای درنگ و اهمال و وعده دادن نیست. حزب الله نیز در کنار همه کسانی است که به دنبال راه‌های ممکن برای حل بحران مالی و اقتصادی به واسطه کمیته کارشناسی هستند، به طوری که حق حاکمیت کشور ما حفظ شود و دردسر‌های بیشتر یا مالیات‌های جدیدی به مردم ما تحمیل نشود.
وی در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد سران محور مقاومت و مسائل آن بیش از هر وقت دیگری آماج حملات قرار گرفته است و این محور چطور با این چالش‌ها روبرو شود؟ گفت: حمله آمریکا و اسرائیل و همپیمانان آن‌ها علیه مقاومت تازگی ندارد، این روند همیشه بوده است و تنها شکل‌های متفاوت و مختلفی داشته است، از جنگ‌هایی که آمریکا و اسرائیل علیه کشور‌های محور (مقاومت) به راه انداخته و می‌اندازند گرفته تا ترورها، تحریم‌ها و تحریک معترضان و پویش‌های رسانه‌ای گمراه کننده و استفاده از گروه‌های تروریستی تکفیری که در چند کشور دست به اقدامات مخرب و ویران کننده زده اند. محور مقاومت با همه این چالش‌ها روبرو بوده است، اما بر تداوم راه مقاومت، ثبات، پایداری و پیشروی میدانی در همه عرصه‌های درگیری پافشاری کرده است. مقاومت، سنگ بنای رویارویی با همه چالش‌های جدید است، اما پس از ترور شهیدان سلیمانی و المهندس درگیری‌ها وارد مرحله جدیدی شده است و این محور از مرحله دفاع به مرحله تهاجمی منتقل شده و تنها یک هدف را پیش روی خود قرار داده است و آن: اخراج نظامیان آمریکایی از منطقه است. حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد به مثابه نخستین سیلی در چارچوب فرآیندی طولانی بود و تا تحقق این هدف متوقف نخواهد شد. امروز همه گروه‌های محور مقاومت و سران جنبش‌های مقاومت مصمم هستند برای تحقق این هدف تلاش کنند. این تصمیم قاطعانه و خلل ناپذیر محور مقاومت است و درگیری نه تنها نظامی و امنیتی بلکه رویارویی فراگیر سیاسی، رسانه ای، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و نظامی علیه حضور آمریکا در منطقه است. به عنوان مثال گروه‌های بسیج مردمی عراق تصمیم گرفته اند مصوبه پارلمان این کشور در خصوص اخراج نیرو‌های آمریکا از عراق به اجرا در آید، اما مهلت مشخصی برای فرآیند سیاسی و تلاش‌های دیپلماتیک برای اجرای این مصوبه و عقب نشینی آمریکا تعیین کرده اند، اما اگر طرف آمریکایی ممانعت کند و از عراق خارج نشود، گروه‌های مقاومت عراق به زودی و با قدرت دست به تحرکاتی خواهند زد و این همان چیزی است که سران مقاومت عراق با قاطعیت اعلام کرده اند و تنها به زمان نیاز دارد.
امروز رابطه‌ای بین میادین درگیری وجود دارد و باید در همه این جبهه‌ها کار و تلاش ادامه یابد. جبهه سوریه باید با صلابت تا پیروزی نهایی به پیشروی ادامه دهد. جبهه یمن و دیگر جبهات هم همینطور. باید همه جنبش‌های مقاومت به اهداف و مسائل محوری و درگیری اصلی خود پایبند باشند و با یکدیگر همکاری و هماهنگی کنند تا توانمندی‌ها و قدرت آنان برای مقابله با همه چالش‌های جدید و تحقق اهداف افزایش یابد.
شیخ دعموش در این باره که معادلات نظامی مقاومت در برابر دشمن چه دستاورد‌های مادی و معنوی داشته است؟ تاکید کرد: مقاومت معادلات فراوان و باور‌های معنوی و فرهنگی فراوانی را در ضمیر مجاهدان، نسل‌ها و امت اسلامی تحکیم کرده است که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: پایبندی دینی و ایمان، پایبندی ملی، اخلاق و رفتار ویژه و متمایز مجاهدان، ارزش اخلاص در کار، جدیت، استقامت، صبر با وجود همه مشکلات و مصیبت ها، برنامه ریزی به دور از هرج و مرج و انفعال، آمادگی دائمی برای جانفشانی و تقدیم مال و فرزند در راه خدا. اما مسئله اصلی فرهنگ و منطق مقاومت و روحیه جهادی است که مقاومت در نسل جوان به وجود آورده است، نسلی که عاشق شهادت در راه خدا و لقاء الله است، نسلی که وطن، ملت و امتش را دوست دارد و برای آنان خوبی، آزادی، عزت، کرامت و پیروزی می‌خواهد و همه این‌ها را با خون پاک خود تحقق می‌بخشد. نسلی که در دنیا پرهیزگاری پیشه کرده است همواره برای فداکاری آماده است، بر خدا توکل می‌کند و به یاری او امیدوار است و اطمینان دارد.
وی در پاسخ به این سوال که خون سردار سلیمانی و حاج ابو مهدی المهندس چه چیزی را به محور مقاومت افزود؟ گفت: - شهادت شهدای بزرگ برکات و آثار بزرگی دارد و بر روند جهاد و روحیه و فرهنگ امت اسلام تاثیر می‌گذارد. درست است که ما با رفتن شهدا به ویژه شخصیت‌های بزرگی که عنصری تاثیرگذار و مخلص بوده اند ضرر می‌کنیم، اما فداکاری و ایثار شهید روحیه ایثار و فداکاری را در صد‌ها بلکه هزاران نفر ایجاد می‌کند و برای آنان به الگوی ایثار، قدرت، اثربخشی و اخلاص تبدیل می‌شود. شهادت، مرگ یک تن و تولد یک امت است. شهادت مردان بزرگ، آینده و چشم انداز‌های جدیدی را می‌گشاید. به عنوان مثال شهادت شیخ راغب حرب مرحله جدیدی از مقاومت را در مقاومت اسلامی لبنان ایجاد کرد، مرحله بیداری، کنار گذاشتن ترس‌ها و انتقال به مرحله مقاومت مسلحانه و مردمی و اخراج صهیونیست‌ها از جبل عامل، بیروت، صیدا، صور و نبطیه در سال ۱۹۸۵. پس از آن شهادت سید عباس سید الشهدای مقاومت انگیزه جدیدی به مقاومت داد به طوری که مقاومت پس از شهادت وی روندی صعودی و تحرکی دقیق و برنامه ریزی شده را در پیش گرفت تا اینکه پیروزی بزرگ سال ۲۰۰۰ رقم خورد. شهادت حاج عماد مغنیه نیز به گفته جناب دبیر کل زمینه ساز نابودی اسرائیل بود.
بی تردید خون حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس و شهدایی که در کنار آنان به شهادت رسیدند، انگیزه بالایی به نیرو‌های مقاومت در منطقه خواهد داد و به گفته دبیر کل حزب الله: شهادت آنان برای حزب الله به مثابه رویش جدید مقاومت و محور آن و روحیه و فرهنگ مقاومت است. حتی برای کسانی مثل ما یا بسیاری از جوانان مقاومت یا تیم‌ها و سران مقاومت در رده‌های مختلف. شهادت آن دو روحیه تازه‌ای به وجود آورد و جان دوباره و انگیزه بالایی به ما داد. خون این دو شهید محور مقاومت و ملت‌های منطقه را در برابر دولت آمریکا و حضور آمریکا در منطقه قرار خواهد داد. به همین سبب ما اطمینان داریم همه گروه‌ها و جنبش‌های مقاومت با شهادت این دو فرمانده با قدرت و اراده و امیدی بیشتر در مسیر مقاومت به جلو خواهند رفت تا همان هدف‌های (آنان) را تحقق ببخشند، همانطور که مقاومت لبنان با شهادت فرماندهان ارشد خود، با اراده و اقتدار بیشتری به پیش رفت.

نظر شما