شناسهٔ خبر: 38258563 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حزب‌الله: آمریکا به اهداف ترور شهید سلیمانی و مغنیه دست پیدا نکرد

نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله اعلام کرد، آمریکا با ترور فرماندهان مقاومت دنبال تغییر معادله کنونی در منطقه بود اما محور مقاومت در تمام جبهه‌ها از ایران، سوریه، عراق، یمن و لبنان پیروز میدان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی دعموش» نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در گفت‌وگویی با وبگاه «العهد» لبنان اعلام کرد، دولت آمریکا با ترور سردار «قاسم سلیمانی»فرمانده نیروی قدس سپاه ایران، «عماد مغنیه» فرمانده ارشد حزب‌الله و اعلام «معامله قرن» دنبال تغییر معادله کنونی در منطقه و ضربات سخت به محور مقاومت، فلسطین، قدس و مسأله فلسطین بود.

وی افزود، اما ملت فلسطین با وحدت و بکارگیری تمام امکانات سقف مقاومت و رویایی را بالا برد و بر حقوق کامل خود تأکید کرد، محور مقاومت نیز از ایران تا عراق و سوریه، یمن و لبنان پیشروی داشت.

شیخ دعموش ادامه داد: در ایران خون شهید سلیمانی منجر به احیای دوباره انقلاب شد و راهپیمایی‌های میلیونی برای تشییع وی در استان‌های مختلف ما را یاد صحنه‌های روزهای انقلاب انداخت. خون‌های پاک، ملت ایران را در مقابله گردنکشی آمریکا متحد کرد و پایه پایان حضور نظامی آمریکا در منطقه را کلید زد.

وی گفت، در عراق نیز پارلمان این کشور به برکت خون این دو شهید یک سیلی به آمریکا زد و طرح اخراج نیروهای آمریکایی و خارجی را تصویب کرد. همچنین مردم عراق تظاهرات میلیونی در این باره برگزار کردند.

شیخ دعموش تصریح کرد، اما در سوریه ارتش این کشور و متحدانش دستاوردهای بزرگی در جبهه ادلب و حلب به دست آوردند و همچنان در این جبهه در حال پیشروی هستند. در یمن نیز ارتش یمن و کمیته‌های مردمی و انصارالله پیشروی زیادی در جبهه «نهم» و غیره در مقابله با ائتلاف سعودی-آمریکایی داشتند.

این عضو حزب‌الله ادامه داد، در لبنان دولت آمریکا تلاش کرد از تحرکات مردمی بهره‌برداری کند و «معامله سیاسی داخلی کنونی» را تغییر دهد اما شکست خورد و نتوانست حزب‌الله و متحدانش را از این معامله با دولت خارج کند.

سردار شهید سلیمانی در سیزدهم دی ماه امسال به همراه «ابومهدی المهندس» نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، در حمله هوایی تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

عماد مغنیه هم در سال ۲۰۰۸ به دست عوامل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» در دمشق به شهادت رسید.

انتهای پیام/م

نظر شما