شناسهٔ خبر: 38262325 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حزب‌الله: خون پاک سردار سلیمانی ملت ایران را در برابر قلدرمآبی‌های آمریکا متحد کرد

نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در مصاحبه با العهد پیرامون مسائل مختلف منطقه از جمله شهادت سردار سلیمانی سخن گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، شیخ علی دعموش، نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله تاکید کرد خون سپهبد شهید قاسم سلیمانی و حاج مهدی المهندس محور مقاومت و ملت‌های منطقه را در برابر دولت آمریکا و حضور آمریکا در منطقه قرار خواهد داد و اطمینان داریم همه گروه‌ها و جنبش‌های مقاومت با شهادت این دو فرمانده با قدرت و اراده و امیدی بیشتر در مسیر مقاومت به جلو خواهند رفت.

شیخ علی دعموش در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه العهد لبنان درباره چالش‌های جدید از جمله معامله قرن، ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس گفت: به نظر من، دولت آمریکا با ترور شهید سلیمانی و شهید المهندس و اعلام معامله قرن می‌خواست معادلات موجود در منطقه را تغییر دهد و ضربه سختی به محور مقاومت، فلسطین، قدس و آرمان ملت فلسطین وارد کند؛ بنابراین ملت فلسطین باید با هم متحد شوند و همه تشکیلات و گروه‌ها و حکومت آن باید زیر سقف مقابله و مقاومت گرد هم آیند و پایبندی خود را به خاک سرزمین شان و حقوق تاریخی و قانونی شان اعلام کنند. محور مقاومت نیز باید در همه عرصه‌های درگیری از ایران گرفته تا عراق، سوریه، یمن و لبنان پیشروی کند.

وی افزود: خون شهید سلیمانی انقلاب ایران را احیا کرد و تصاویری که ما در راهپیمایی‌های میلیونی در استان‌های مختلف ایران شاهد آن بودیم برای ما یادآور تصاویر روز‌های انقلاب بود. خون پاک او ملت ایران را در برابر قلدرمآبی‌های آمریکا متحد کرد و زمینه ساز پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در منطقه شد. در عراق نیز به برکت خون این دو شهید پارلمان این کشور با تصویب طرح خروج نیرو‌های آمریکایی و بیگانه از این کشور سیلی محکمی به گوش آمریکایی‌ها زد و ملت عراق در تظاهراتی میلیونی بر مخالفت قاطعانه با حضور آمریکا تاکید کردند. در سوریه نیز ارتش و هم‌پیمانان آن دستاورد‌های بزرگی در جبهه ادلب و حومه حلب داشتند و پیشروی به سمت گروه‌های تروریستی در این جبهه در سطح گسترده‌ای ادامه دارد.

ارتش یمن و کمیته‌های مردمی و انصارالله نیز در جبهه نهم و دیگر میادین پیشرفت چشمگیری در مقابله با مزدوران متجاوزان سعودی و آمریکایی داشته‌اند. در لبنان دولت آمریکا تلاش کرد با بهره برداری از تحرکات مردمی علیه موازنه قدرت کودتا کند و معادلات سیاسی داخلی موجود را تغییر دهد، اما شکست خورد و نتوانست حزب‌الله و هم‌پیمانانش را از این معادله یا از کابینه اخراج کند. از همین رو نه تنها آمریکا نتوانست موازنه‌ای را که انتخابات پارلمانی اخیر به وجود آورد تغییر دهد، بلکه اکثریت پارلمانی در لبنان توانستند دولتی را به دور از دستورات دیکته شده و تمایلات آمریکا، برای همه لبنانی‌ها تشکیل دهد. اما دولت لبنان پس از آنکه رأی اعتماد از پارلمان گرفت، با چالش‌های مالی، اقتصادی، سیاسی، مردمی، منطقه‌ای و بین‌المللی فراوانی روبه‌روست و باید فصل کاری جدیدی را با کار و تلاش مجدانه آغاز و با اقدامات فوری و جدی دستاورد‌های ملموسی را محقق کند.

انتهای پیام/

نظر شما