شناسهٔ خبر: 37897966 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انعقاد قراردادهای صنعتی بین دانشگاه‌ها و وزارت نفت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با پتانسیل‌های خوبی که در صنعت نفت داریم اتفاقات خوبی در حوزه فناوری های نفتی صورت گرفته و توانسته‌ایم پیمان‌ها و قراردادهای خوبی با دانشگاه‌های مختلف درجه یک کشور توسط وزارت نفت منعقد کنیم.

صاحب‌خبر -

بهروز بنیادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره عدم ارتباط صنعت و دانشگاه، گفت: در سال‌های اخیر این موضوع مورد تأکید دولت و  مجلس قرار گرفته که خوشبختانه در بودجه‌های سنواتی هم مشخص شده که بخشی از بودجه به امر پژوهش همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف اختصاص یابد. 

 وی ادامه داد: در تبصره‌ها مشخص شده است که بایستی بودجه به صورت حمایت‌ از پایان‌نامه‌های کاربردی در دانشگاه‌ها و در سطح کشور هزینه شود که به نظر می‌رسد مسیر ریل‌گذاری خوبی در این زمینه انجام شده و نیازهای صنعت و دانشگاه پوشش داده می‌شود. 

* انعقاد قراردادها و پیمان‌های صنعتی بین وزارت نفت با دانشگاه‌ها 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: با پتانسیل‌های خوبی که در صنعت نفت داریم اتفاقات خوبی در عرصه فناوری های نفتی صورت گرفته و توانسته‌ایم پیمان‌ها و قراردادهای خوبی با دانشگاه‌های مختلف درجه یک کشور توسط وزارت نفت منعقد کنیم که به هر حال بخشی از این حمایت‌ها و قراردادها زمانی می‌تواند به سرانجام برسد که تکنولوژی‌های نو در اختیارمان باشد.  

بنیادی گفت: دانشمندان ما که در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند نیاز به آزمایشگاه و تکنولوژی‌های لازم دارند که در این باره فکر و برنامه‌ریزی شده است و فکر می‌کنم مسیر ریل‌گذاری خوبی انجام شده هرچند زمان‌بر خواهد بود تا به نکته و یا نتیجه اصلی که لازم داریم برسیم. 

 انتهای پیام/

نظر شما