شناسهٔ خبر: 37859080 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دانشگاه‌ها ابزار توسعه خودشان را از دست داده‌اند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: به یک مدیریت راهبری نیاز داریم و دولت باید فضا را برای کارهای پژوهشی و صنعتی آماده کند. دانشگاه‌ها متکی به اعتبارات دولتی شده‌‌اند و ابزار توسعه خودشان را از دست داده‌اند که باید در این زمینه فکر اساسی شود.

صاحب‌خبر -

 فرج‌اله رجبی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره عدم ارتباط صنعت و دانشگاه، گفت: تسهیلات بخش صنعت کار  تحقیقاتی را به دانشگاه احاله نمی‌دهد و از طرفی دانشگاه‌ها آموزش‌هایی ارائه می‌دهند که بعدها بتواند به دانش‌آموختگان در ارتباط با صنعت کمک کند که یک بحث قدیمی در حوزه صنعت و دانشگاه است. 

*  بودجه دانشگاه‌ها باید از محل پژوهش صنعت تامین شود

وی افزود: تلاش کردیم بخش‌هایی را به عنوان ارتباط صنعت و دانشگاه بوجود بیاوریم که اتفاق نیفتاد. بسیاری از دانشگاه‌ها در دنیا هستند که بودجه‌‌شان را از محل پژوهش‌های صنعت تامین می‌کنند که متاسفانه این مهم در کشور ما خیلی نادر و کم است. 

این نماینده مجلس گفت: از طرف دولت به یک مدیریت راهبری نیاز داریم و دولت باید فضا را برای کارهای پژوهشی و صنعتی آماده کند. دانشگاه‌ها متکی به اعتبارات دولتی شده‌‌اند و ابزار توسعه خودشان را از دست داده‌اند که باید در این زمینه فکر اساسی شود. 

فرجی در پایان گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند راهبردهایی در این حوزه داشته‌ باشد و استراتژی‌های توسعه صنعتی را بنویسد تا دانش‌آموختگان بتوانند به خوبی از آن بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام/

نظر شما