شناسهٔ خبر: 37867747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان خبر داد:

رد دعوت صداوسیما توسط فعالان سیاسی سمنان

مسعود محقق

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان از افزایش سطح مشارکت مردم این استان در انتخابات اسفندماه پیش رو براساس نظرسنجی های انجام شده اخیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مصطفی توکلیان در نشست خبری با خبرنگاران از اقبال ۶۰ درصدی مردم این استان به برنامه های شبکه استانی صدا و سیمای مرکز سمنان خبر داد و گفت: طبق آخرین نظرسنجی که از مردم استان سمنان انجام شده است، حدوداً ۶۰ درصد از مردم این استان برنامه های شبکه استانی سمنان در بخش رادیو و تلویزیون را دنبال می کنند.

وی همچنین از پوشش و فراگیری ۹۳ تا ۹۴ درصدی رسانه ملی صدا و سیما در این استان خبر داد و گفت: روزانه بالغ بر ۳۰۰ تماس مردمی از نقاط مختلف استان به صدا و سیمای مرکز سمنان جهت پیگیری و بیان مشکلات و سوژه های خبری انجام می شود که همکاران ما در واحد خبر و اطلاعات روزانه این مشکلات را بررسی و پیگیری می کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان از تولید بالغ بر ۱۵۰ عنوان برنامه رادیویی و تلویزیونی با موضوع انتخابات و دهه مبارک فجر در شبکه استانی سمنان خبر داد و گفت: با موضوع دهه مبارک فجر برنامه های متنوعی شامل نماهنگ، نمایش رادیویی، مستند تحلیلی، سریال، فیلم سینمایی، مستند تولیدی، حدیث حماسه، کاروان انقلاب، فرمایشات امام خمینی(ره) با رویکرد انقلاب و دهه مبارک فجر و... در شبکه استانی صدا و سیمای مرکز سمنان تولید شده و در این ایام پخش می شود.

توکلیان از پخش زنده مراسم راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن امسال در ۴ شهرستان این استان خبر داد و گفت: امسال علاوه بر سمنان، مرکز استان، راهپیمایی بزرگ مردم شهرهای دامغان، شاهرود و گرمسار نیز به صورت زنده از شبکه استانی صدا و سیمای مرکز سمنان پخش خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بخش فضای مجازی نیز با رویکرد دهه مبارک فجر و انقلاب اسلامی ایران، انیمیشن شرح پیروزی، و چندین موشن گرافی، اینفوگرافی، پادکست، پویش مردمی بهمن تماشایی، نماهنگ، دوربین مخفی و... تولید و پخش خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان اظهار کرد: تا کنون بیش از ۱۰۰ برنامه رادیویی و تلویزیونی با موضوع انتخابات، تبلیغ و تهییج و مشارکت حداکثری در انتخابات بر ویژه برنامه های شب های نقره ای، کوچه دلگشا، پرسمان، به وقت جوانی، زیر یک سقف و... تولید و پخش شده است.

توکلیان خاطرنشان کرد: یکی از ویژه برنامه های صدا و سیمای مرکز سمنان با موضوع انتخابات، دعوت از افراد و گروه های مختلف برای شرکت در برنامه های گفت وگو محور است، تا به امروز از فعالان سیاسی و افراد زیادی دعوت شده است، اما متأسفانه تعدادی زیادی از آنها به دلایل نامشخص دعوت صدا و سیما را رد کردند.

وی همچنین اظهار کرد: طبق نظر سنجی انجام شده در صدا و سیمای مرکز سمنان، تا ۲۰ روز گذشته، اقبال مردم برای شرکت در انتخابات کم بود، اما امروز می توانیم بگوییم اقبال مردم برای شرکت در انتخابات اسفند ماه، تقریباً نزدیک به دوره های گذشته است.

توکلیان یکی از مشکلات عمده صدا و سیمای مرکز سمنان به لحاظ فنی، عدم توانایی صد درصدی در اجرای برنامه های خارج از استودیو عنوان مرد و گفت: با توجه به امکانات پایین و همچنین پایین بودن سطح فنی، توان استودیو گریزی در صدا و سیمای مرکز سمنان پایین است و به همین جهت امکان اجرای برنامه و تولید گزارش های میدانی زنده در مناسبت های مختلف در این استان فراهم نیست.

انتهای پیام

نظر شما