شناسهٔ خبر: 37864182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پخش زنده راهپیمایی ۲۲ بهمن ۴ شهر سمنان از شبکه استانی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان گفت: امسال برای نخستین بار مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار به‌صورت زنده از شبکه استانی و شبکه‌های سراسری پخش می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی توکلیان ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع اطلاع‌رسانی ویژه‌برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور نمایندگان مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد، از انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان مهم‌ترین واقعه عصر اخیر یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران بعد از ۴۱ سال به‌عنوان بزرگ‌ترین حادثه قرن در جهان شناخته می‌شود.

وی افزود: در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب به‌ویژه پس از شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و پاسخ کوبنده سپاه به آمریکایی‌ها در منطقه، این موضوع به جهان ثابت شد که این انقلاب دارای چنان قدرت و توانایی است که توان مقابله سینه به سینه با شیطان بزرگ را دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان اضافه کرد: ما نیز در رسانه ملی وظیفه داریم تا دستاوردهای این انقلاب شکوهمند را به همه نمایش دهیم.

توکلیان در خصوص ویژه‌برنامه‌های صدا و سیمای مرکز سمنان به مناسبت دهه فجر گفت: در شبکه استانی در چهار حیطه صدا، سیما، خبر و فضای مجازی فعالیت داریم که برای برنامه‌های هر یک از این بخش‌ها سه بخش تبلیغی، تهییجی و تبیینی در نظر گرفته‌ شده است و از آبان‌ماه کار را آغاز کرده‌ایم.

وی از گفت‌وگو و رایزنی با فرمانداری‌های شهرستان‌های شاهرود و دامغان در این خصوص خبر داد و گفت: با دیداری که با فرمانداران شهرستان‌های شاهرود و دامغان داشتیم، مقرر شد با مساعدت آنان راهپیمایی مردم این شهرستان‌ها در یوم‌الله ۲۲ بهمن به‌صورت زنده از شبکه استانی و شبکه‌های ملی پخش شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان بیان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که داریم بتوانیم امسال به‌عنوان نخستین سال مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار را به‌صورت زنده از شبکه استانی و شبکه‌های سراسری پخش کنیم.

تولید و پخش ویژه‌برنامه «حماسه حضور» در سمنان

توکلیان با اشاره به ویژه‌برنامه‌های سیمای مرکز سمنان به مناسبت دهه فجر امسال افزود: «کاروان تولید و افتخار» ویژه‌برنامه‌ای است که در ۱۲ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای با توجه به‌عنوان سال از محل کارخانجات و مراکز تولیدی استان تهیه و پخش می‌شود، «حماسه حضور» ویژه‌برنامه زنده شب ۲۲ بهمن است که به‌صورت زنده به مدت ۶۰ دقیقه پخش می‌شود و همین برنامه از ساعت ۸:۳۰ روز ۲۲ بهمن تا ساعت ۱۲ به‌صورت زنده انعکاس‌دهنده حضور مردم جای جای استان در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن خواهد بود.

وی عنوان کرد: ۱۰ فیلم سینمایی، ۳۰ نماهنگ، هفت مستند تأمینی، چهار مستند تولیدی، ۱۳ قسمت سریال، گزیده بیانات مقام معظم رهبری و پرداختن به اهمیت حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در برنامه‌های روتین از دیگر اقدامات سیمای مرکز سمنان در دهه فجر امسال است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان برنامه‌های این مرکز را به مناسبت دهه فجر در دو بخش اختصاصی و رویکردی عنوان کرد و افزود: تعدادی از برنامه‌های صدای مرکز سمنان به‌طور اختصاصی به مناسبت دهه فجر تولید شده‌اند؛ مانند «کاروان انقلاب»، «بی‌واسطه»، «شمس جاوید»، «مستند خیابان امام»، «نمایش رادیویی ایوار»، «نمایش رادیویی ضمانت»، «حدیث حماسه» و برخی برنامه‌های روتین هم که در طول سال تهیه و پخش می‌شوند، در این دهه به این موضوع خواهند پرداخت.

توکلیان برنامه‌های فضای مجازی را به مناسبت فجر چهل و یکم برشمرد و گفت: ۱۰ قسمت موشن گرافیک با عنوان «شرح پیروزی» شامل رویدادهای انقلاب اسلامی در استان سمنان، چهار مورد اینفوگرافیک، پنج مورد نماهنگ، ۴۰ مورد پادکست‌های تصویری با عنوان «حدیث حماسه» مربوط به خاطرات انقلاب اسلامی به روایت حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی، ۱۲ مورد پوستر و عکس نوشت و استوری اینستاگرام و سه مورد کاریکاتور ازجمله این برنامه‌ها است.

وی راه‌اندازی پویش مردمی «بهمن تماشایی» با هدف به تصویر کشیدن حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در نقاط مختلف شهری و روستایی استان، تولید یک تیزر و یک موشن گرافیک ویژه فراخوان پویش، تولید حداقل دو نماهنگ «پویش بهمن تماشایی» از تصاویر ارسالی مردم برای انتشار در فضای مجازی و شبکه استانی و مناسب‌سازی عکس‌های ارسالی برای نمایش در رادیونما، همچنین انتشار تیزر ویژه‌برنامه‌های صدا و سیما و گزارش‌های خبرگزاری مرکز در فضای مجازی، تقطیع و مناسب‌سازی همین ویژه‌برنامه‌ها و ... را از دیگر برنامه‌های بخش فضای مجازی دانست.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان با اشاره به برنامه‌های معاونت خبر این مرکز در دهه فجر عنوان کرد: پوشش خبری آغاز برنامه‌های دهه فجر با گل‌باران مزار شهدا، پوشش خبری افتتاح طرح‌ها در شهرها و روستاها، انعکاس خبری حضور مسؤولان و استاندار در شهرستان‌ها برای افتتاح طرح‌ها و دیدارهای مردمی و شرکت در مراسم دهه فجر، پوشش خبری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری ورزشی استان، پوشش خبری برنامه‌های گرامیداشت یادواره شهدا و ایام‌الله دهه فجر در مساجد، پایگاه‌های بسیج مدارس و دانشگاه‌ها و پوشش خبری راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهرها و روستاهای مختلف استان ازجمله این برنامه‌ها است.

تهیه ویژه‌برنامه‌های انتخاباتی در صدا و سیمای سمنان

توکلیان در خصوص برنامه‌های صدا و سیمای مرکز سمنان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: برای انتخابات پیش رو برنامه‌هایی از ماه‌ها قبل آغاز شده است و ویژه‌برنامه‌هایی هم در دست تولید و پخش قرار دارد.

وی به برنامه‌هایی که تاکنون در صدای مرکز سمنان با موضوع انتخابات تهیه و پخش شد، اشاره کرد و افزود: تاکنون در برنامه‌های روتین با موضوع اجتماعی مانند «نگاه امروز»، «شب‌های نقره‌ای»، «صبح بخیر قومس»، «بی‌واسطه» و «زندگی سلام» به این موضوع پرداخته‌ایم و در روزهای آینده هم این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان به ویژه‌برنامه «حق و تکلیف» سیمای مرکز به مناسبت انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: این برنامه در ۱۲ قسمت آماده شده که از سیمای مرکز سمنان در حال پخش است.

توکلیان عنوان کرد: در برنامه‌های با نمایندگان، با ورزش، به وقت جوانی، پرسمان هفته، در شهر، رویش، زیر یک سقف، شب‌چراغ هم از ماه‌های قبل به این موضوع پرداخته می‌شود.

وی برنامه‌های فضای مجازی مرکز را هم تولید موشن‌گرافی با عنوان «انتخاب درست»، دوربین مخفی، ویدئوکامنت، مستند گزارشی، تهیه پوستر با عنوان «معیار» برای اینستاگرام و کاریکاتور عنوان کرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما