شناسهٔ خبر: 37864227 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد؛

پرداخت سرمایه در گردش فوری به دانش بنیان‌ها

تهران- ایرنا- معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: به تازگی با توجه به نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان در خصوص سرمایه در گردش، این صندوق خدمت جدیدی را با نام سرمایه در گردش فوری تا سقف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای این شرکت‌ها در نظر گرفته است.

صاحب‌خبر -

سیاوش ملکی‌فر روز دوشنبه در نشست خبری گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان واستارتاپ های صنعت نفت در صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: شرکت‌ها می‌توانند در طول سال دو بار این خدمت را با نرخ تسهیلات ۱۱ درصد دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات دانش بنیان ها تامین نقدینگی و سرمایه در گردش است، اظهار داشت: ارایه خدمت سرمایه در گردش از طریق سرمایه های موجود در صندوق های پژوهش و فناوری در راستای رفع این مشکل بوده است، در کنار آن خدمت دیگری که صندوق نوآوری و شکوفایی از ابتدای امسال طراحی کرده و به شرکت ها ارائه می دهد، تسهیلات ۱ تا ۳ ساله به شرکت های دانش بنیان از طریق بانک های همکار صندوق نوآوری تا سقف ۷۰ درصد فروش محصولات دانش بنیان سال گذشته شرکت ها است.

وی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی امسال ۱۸۷۹ میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرده که از این میزان ۱۳۸۴ میلیارد تومان آن تسهیلات بانکی بوده است.  

ملکی فر در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برگزاری رویدادهای فناوران این صندوق گفت: امسال ابزار جدیدی را در صندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف به‌ هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری در پیش گرفتیم و در این راستا رویدادهای فناورانه در حوزه‌های هوا فضا، مبارزه با قاچاق ارز و کالا، فرودگاهی، گاز، مواد غذایی و آتش‌نشانی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد. 
وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان در این رویدادها محصولات خود را به نمایش گذاشته و نیازهای فناورانه از سوی صنایع مرتبط ارائه می‌شود، تاکنون ۱۲ رویداد از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار کرده‌ایم. در مجموع ۶ هزار نفر در این رویدادها ثبت‌نام کردند و ۷۰ نشست ارائه نیاز فناورانه برگزار شد، ۶۸۰ شرکت دانش‌بنیان و غیر دانش‌بنیان در این ۱۲ رویداد و دو هزار نشست B&B عرضه و تقاضا حضور یافتند.

وی با اشاره به رویداد گردهمایی سه روزه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت نفت  که ۲۷ تا ۲۹ بهمن ماه در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود افزود: تاکنون ۷۵۰ نفر در این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند، همچنین ۳۷۵ شرکت که ۲۲۸ شرکت دانش‌بنیان است برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند، تاکنون ۶۵۰ نیاز فناورانه نیز از ۴۰ شرکت بزرگ زیرمجموعه نفتی احصاء شده که قرار است در این رویداد ارائه شود. 
ملکی فر اظهار داشت:  همچنین علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ های صنعت نفت، ۱۰ شتابدهنده حضور فعال در این رویداد خواهند داشت.

امضاء هزار تفاهم‌نامه بین صنایع و دانش‌بنیان‌ها 
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: در مجموع هزار تفاهم نامه در این رویدادها منعقد شده که بر اساس برآوردهای ما ۲۰ تا ۳۰ درصد این تعداد به قرارداد قطعی منتهی خواهد شد.
ملکی‌فریادآور شد: صندوق نوآوری و شکوفایی با استفاده از ابزار لیزینگ به فرد متقاضی محصولات دانش‌بنیان تسهیلاتی با نرخ سه درصد به صورت ۹ ساله اعطا می‌کند، همچنین اعطای تسهیلاتی در راستای افزایش ظرفیت تولید شرکت‌ها با نرخ ترجیحی از دیگر ابزارهای سرمایه در گردش صندوق نوآوری و شکوفایی است.

وی با اشاره به رویداد گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت نفت افزود: تاکنون ۷۵۰ نفر در این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند؛ همچنین ۳۷۵ شرکت که ۲۲۸ شرکت دانش‌بنیان است برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند.

ملکی‌فر گفت: تاکنون ۶۵۰ نیاز فناورانه نیز از ۴۰ شرکت بزرگ زیر مجموعه نفتی احصاء شده که قرار است در این رویداد ارائه شود. 
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و صنعت نفت، ۱۰ شتابدهنده حضور فعال در این رویداد خواهند داشت.

نظر شما