شناسهٔ خبر: 37811027 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای برنامه «سوگواره یاس نبوی» در امامزادگان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری صداوسیما

«سوگواره یاس نبوی» در ۱۴ بقعه شاخص و امامزاده چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: این سوگواره از فردا با حضور مبلغان بومی، اعزامی از شهرمقدس قم و با دعوت و حضور گسترده هیئت‌های عزاداری در امامزادگان شاخص و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام امیری افزود: این سوگواره در امامزادگان شاخص از جمله حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد، میرحیدرشاه (ع) نقنه، حمزه بن علی (ع) بلداجی، سید بهاالدین محمد (ع) شیخ شبان، سید محمد (ع) بارده، عزیزالله (ع) کیان، ابراهیم (ع) گوجان، حیدربن مالک (ع) باباحیدر، ابراهیم (ع) فیل آباد، محمد بن علی (ع) منجرموئی، جعفر (ع) شیاسی، عباس علی (ع) برجوئی، احمد (ع) ارمند و جعفر (ع) پیران به مدت ۵ شب برگزار می‌شود.
به گفته وی؛ در سوگواره امسال قرائت زیارت‌نامه حضرت زهرا (س)، همایش رهروان یاس نبوی، شام غریبان، تجمع بزرگ فاطمی و همچنین مراسم گرامیداشت شهادت سردار قاسم سلیمانی و همرزمانش برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری برپایی خیمه‌های معرفت را یکی دیگر از برنامه‌های این سوگواره اعلام کرد و گفت: در این خیمه‌ها غرفه‌های مختلفی شامل پاسخگویی به سوالات شرعی، پاسخگویی به شبهات دینی، حجاب و عفاف و همه واقف باشیم دایر می‌شود.

نظر شما