شناسهٔ خبر: 37811553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد:

«سوگواره یاس نبوی» در جوار حرم امن امامزادگان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

حجت الاسلام امیری از اجرای برنامه «سوگواره یاس نبوی» در ۱۴ بقعه شاخص و امامزاده در این استان خبر داد و گفت: این سوگواره از ۶ بهمن ماه جاری به مدت پنج شب در امامزادگان شاخص و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام «حسن امیری» امروز (شنبه ۵ بهمن) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: سوگواره یاس نبوی از ۶ بهمن ماه جاری به مدت پنج شب با حضور مبلغین بومی و اعزامی از شهر مقدس قم و با دعوت و حضور گسترده هیئت‌های عزاداری در امامزادگان شاخص و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: این سوگواره در امامزادگان شاخص از جمله حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد، میرحیدرشاه (ع) نقنه، حمزه بن علی (ع) بلداجی، سید بهاالدین محمد (ع) شیخ شبان، سید محمد (ع) بارده، عزیزالله (ع) کیان، ابراهیم (ع) گوجان، حیدر بن مالک (ع) باباحیدر، ابراهیم (ع) فیل آباد، محمد بن علی (ع) منجرموئی، جعفر (ع) شیاسی، عباس علی (ع) برجوئی، احمد (ع) ارمند و جعفر (ع) پیران برگزار می شود.

 

حجت الاسلام امیری تصریح کرد: در سوگواره امسال قرائت زیارت‌نامه حضرت زهرا (س)، همایش رهروان یاس نبوی، شام غریبان، تجمع بزرگ فاطمی و اطعام برای عزاداران و همچنین مراسم گرامیداشت شهادت سردار قاسم سلیمانی و هم رزمانش برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه برپایی خیمه‌های معرفت را یکی دیگر از برنامه‌های این سوگواره اعلام کرد و گفت: در این خیمه‌ها غرفه‌های مختلفی شامل پاسخگویی به سوالات شرعی، پاسخگویی به شبهات دینی، حجاب و عفاف و همه واقف باشیم دایر می شود.

 

وی بابیان اینکه نیات واقفین برای عزاداری شهادت حضرت فاطمه (ع) بسیار کم است، افزود: باید با دعوت از خیران و همچنین با تبلیغ و ترویج وقف‌های مشارکتی و دسته جمعی بتوانیم در راستای وقف‌های جدید با نیت عزاداری و اطعام دهی شهادت حضرت فاطمه (ع) قدم برداریم، که در این غرفه ها اوراق موقوفه مشارکتی حضرت زهرا (س)، مشارکت خیرین و واقفین نیک اندیش را می طلبد.

 

پایان پیام/ 361

نظر شما