شناسهٔ خبر: 37741647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح ۱۰ پروژه عمرانی برق‌رسانی سمنان در دهه فجر

مدیر توزیع برق شهرستان سمنان از افتتاح ۱۰ پروژه عمرانی برق‌رسانی این شهرستان هم‌زمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی پاک‌طینت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: با هدف ظرفیت‌سازی برای تأمین برق متقاضیان و مشترکان جدید و افزایش قابلیت اطمینان به همراه پایداری شبکه، پروژه‌های برق‌رسانی شهرستان سمنان در دهه فجر افتتاح خواهند شد.

وی گفت: برای افتتاح و بهره‌برداری از ۱۰ پروژه عمرانی برق‌رسانی شهرستان سمنان در چهل و یکمین بهار انقلاب، مبلغ ۸۹ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

مدیر توزیع برق شهرستان سمنان افزود: پروژه بهینه‌سازی ۲۰ هزار و ۳۵۰ متر شبکه توزیع برق و اصلاح ۵۰ ایستگاه هوایی به مبلغ ۳۶ میلیارد ریال، پروژه تبدیل سرچراغ‌های روشنایی معابر موجود به پربازده با هزینه دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، پروژه بهسازی یک‌هزار و ۵۰۰ عدد تابلوهای دیماندی و انشعاب آمپری با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال و چهار پروژه احداث هشت هزار و ۷۰۰ متر شبکه‌های توزیع برق به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال ازجمله پروژه‌های قابل‌افتتاح در دهه فجر امسال است.

پاک‌طینت گفت: دو پروژه توسعه ۶ هزار متر شبکه روشنایی معابر در شهرستان سمنان با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال و پروژه نصب ۱۴ ایستگاه هوایی توزیع برق با مجموع ظرفیت دو هزار و ۹۳۰ کیلوولت آمپر با هزینه ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از دیگر پروژه‌هایی هستند که در دهه فجر امسال افتتاح می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب، از طریق ۸۶ پست، تغذیه برق مشترکان انجام می‌گرفته و بعد از انقلاب تاکنون یک‌هزار و ۱۱۲ ایستگاه توزیع برق با ظرفیت دو هزار و ۹۸۸ مگاولت آمپر احداث شده و در بخش شبکه‌ها نیز ۱۸۷ کیلومتر خطوط فشار ضعیف و فشار متوسط هوایی و زمینی وجود داشته و پس از انقلاب یک‌هزار و ۶۹۲ کیلومتر شبکه توزیع برق در شهرستان سمنان دایر شده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما