شناسهٔ خبر: 37764935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح ۲۱ پروژه برق‌رسانی هم‌زمان با دهه فجر در شاهرود

مدیر توزیع برق شهرستان شاهرود از افتتاح ۲۱ پروژه عمرانی برق‌رسانی در حوزه صنعت توزیع برق این شهرستان هم‌زمان با چهل و یکمین بهار انقلاب اسلامی خبر داد.

صاحب‌خبر -

جمال فرخ‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود اظهار کرد: به مناسبت چهل و یکمین سال بهار انقلاب اسلامی، ۲۱ پروژه عمرانی برق‌رسانی در حوزه صنعت توزیع برق شهرستان شاهرود افتتاح می‌شود.

وی گفت: پروژه‌های شهرستان شاهرود با مبلغ ۷۷ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال و با اهدافی شامل کاهش تلفات انرژی الکتریکی، توسعه روشنایی معابر و پایداری شبکه‌ها و تأسیسات توزیع برق مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

مدیر توزیع برق شهرستان شاهرود بیان کرد: هشت پروژه احداث ۱۷ هزار و ۷۸۹ متر شبکه‌های توزیع برق به مبلغ ۲۹ میلیارد و ۱۱۶ میلیون ریال، سه پروژه نصب و بهسازی ۲۸ ایستگاه توزیع برق به ظرفیت دو هزار و ۶۵۰ کیلوولت آمپر با اعتبار ۳۰ میلیارد و ۹۵۷ میلیون ریال، پروژه تأمین روشنایی معابر در روستای دهملا تا راهنجان و بلوار امام خمینی (ره) روستای دیزج با هزینه ۵۶۵ میلیون ریال ازجمله پروژه‌های قابل‌افتتاح دهه فجر در این شهرستان است.

فرخ‌زاده افزود: دو پروژه توسعه یک‌هزار و ۵۰۹ متر شبکه روشنایی معابر با هزینه یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال و پروژه نصب یک دستگاه ترانس، سکسیونر و دیژنکتور برای تجهیز الکتریکی پست زمینی خیابان الغدیر به مبلغ یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال از دیگر پروژه‌های قابل‌افتتاح دهه فجر امسال در شهرستان شاهرود است.

وی بیان کرد: سه پروژه بهینه‌سازی شبکه و تبدیل چهار هزار و ۸۶۸ متر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار با اعتبار پنج میلیارد و ۸۰۱ میلیون ریال، دو پروژه بهره‌برداری و اصلاح سه هزار و ۷۲۴ متر کابل خودنگهدار در شهر بسطام و روستای میقان با هزینه چهار میلیارد و ۴۳۱ میلیون ریال و پروژه کابل‌کشی ۸۰۰ متر شبکه زمینی فشار متوسط به‌منظور تأمین برق پست زمینی ارگ بسطام به مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر پروژه‌هایی است که در دهه فجر افتتاح می‌شود.

مدیر توزیع برق شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب در این شهرستان ۲۳۰ کیلومتر شبکه برق وجود داشته و بعد از انقلاب سه هزار و ۱۸۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و فشار متوسط برقرار شده است.

فرخ‌زاده گفت: قبل از سال ۵۷، ۱۰۴ دستگاه پست برق در شهرستان شاهرود موجود بوده و پس از انقلاب یک‌هزار و ۹۳۸ ایستگاه توزیع برق نصب شده و در زمینه نصب انشعاب برق چاه‌های آب کشاورزی، ۱۹ اشتراک برق‌دار بوده و در این بخش بعد از انقلاب ۷۶۹ انشعاب برق برای چاه‌های آب کشاورزی نصب شده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما