شناسهٔ خبر: 37705352 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از رسالت‌های آموزش و پرورش

انتقال مفاهیم محیط زیستی به دانش‌آموزان است

انتقال مفاهیم محیط زیستی به دانش‌آموزان از رسالت‌های آموزش و پرورش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در مراسم گرامیداشت روز ملیانتقال مفاهیم محیط زیستی به دانش‌آموزان از رسالت‌های آموزش و پرورش است هوای پاک گفت: حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا با مشارکت همه آحاد جامعه اتفاق خواهد افتاد و بدون مشارکت نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

قاسمعلی خدابنده آشناسازی دانش‌آموزان با فرهنگ محیط زیست و هوای پاک، توسعه فضاهای سبز مدارس، کاشت درخت در هفته درختکاری در مدارس، راه‌اندازی سیستم گلخانه در بعضی مدارس، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و اصلاح سیستم گرمایشی مدارس را از جمله اقدامات مهمی دانست که آموزش و پرورش استان در جهت کمک به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا انجام داده است.

وی گفت: آموزش و پرورش استان در جهت اصلاح سیستم گرمایشی مدارس گام های بزرگی برداشته است و به طور قطع اصلاح سیستم گرمایشی به بهبود کیفیت هوای شهر کمک خواهد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: خاستگاه اصلی آموزش اخلاق محیط زیستی و مسوولیت‌پذیری اجتماعی مدارس هستند و مدارس در این زمینه باید پیشگام باشند.

تورج همتی  افزود: آینده متعلق به فرزندان ماست و برای اینکه هوای پاک برایشان به یک خاطره تبدیل نشود لازم است تعهد، احساس مسوولیت اجتماعی و اخلاق زیست محیطی در مدارس نهادینه شود.

وی ادامه داد: شعار امسال هوای پاک "اقدام و عمل" است و در این راستا لازم است که اولویت نقش دانش‌آموزان در حفظ سلامت هوا و ضرورت آگاهی معلمان از چالش‌های آینده به صورت ساده‌سازی و انتقال مفاهیم دانش محیط‌زیستی به دانش‌آموزان برای اصلاح شیوه زندگی تبیین شود.

وی تاکید کرد: رفع آلودگی هوا اراده پایدار همگانی را طلب می‌کند و لازم است شهروندان بدانند با هر بار استفاده از خودروهای تک سرنشین و هر سفر غیر ضروری درون شهری، حق مسلم خویش را در داشتن هوای پاک از خود سلب می‌کنند.

نواختن زنگ هوای پاک، امضای میثاق‌نامه همراهی توسط مدیران ارشد استان و دانش آموزان و نیز برگزاری مسابقه محیط زیستی و برپایی نمایشگاه نقاشی و دست سازه‌های دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

نظر شما