شناسهٔ خبر: 37702039 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی؛

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا

حفظ توازن و تعادل بین انسان و محیط زیست بسیار مهم و ضروری است و محیط زیست باید به بهترین شکل ممکن حفظ شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در همایش استانی روز هوای پاک در مشهد گفت: محیط زیست مکان و فضایی است که موجود زنده در آن زندگی می‌کند و این محیط برای انسان که اشرف مخلوقات است بسیار حائز اهمیت است و حتما باید یک تعامل، تعادل و توازن منطقی و متناسب میان این محیط و انسان‌ها وجود داشته باشد تا این محیط به بهترین وجه ممکن حفظ شود.

او ادامه داد: زیست بوم ما از سه عنصر حیاتی آب، هوا و خاک شکل گرفته است و هرکدام دچار اختلال شود به سلامت انسان آسیب خواهد زد و در این بین پاکی و سالم بودن هوا به عنوان اصلی‌ترین ماده مورد استفاده انسان بسیار حائز اهمیت است که اگر این شاخص آلوده باشد به بیماری‌های پوستی، چشمی، قلبی ریوی و انواع سرطان‌ها منجر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بیشترین آمار مرگ و میر‌ها مربوط به بیماری‌های قلبی عروقی است که یکی از دلایل اصلی آن کمبود اکسیژن و هوای سالم است.

خدابنده افزود: حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا با مشارکت همه آحاد جامعه اتفاق خواهد افتاد و بدون مشارکت نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

او تصریح کرد: انتقال مفاهیم محیط زیست به دانش آموزان از رسالت‌های دستگاه تعلیم و تربیت است و باید دانش آموزان و خانواده آن‌ها را نسبت به موضوعات محیط زیست حساس نماییم تا بتوانیم فرهنگ حفظ محیط زیست و کمک به کاهش آلودگی هوا را در جامعه نهادینه نماییم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آشناسازی دانش آموزان با فرهنگ محیط زیست و هوای پاک، توسعه فضا‌های سبز مدارس، کاشت درخت در هفته درختکاری در مدارس، راه اندازی سیستم گلخانه در بعضی مدارس، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و اصلاح سیستم گرمایش مدارس از جمله اقدامات مهمی است که آموزش و پرورش استان در جهت کمک به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا انجام داده است.

خدا بنده افزود: آموزش و پرورش خراسان رضوی در جهت اصلاح سیستم گرمایشی مدارس گام‌های بزرگی برداشته است و قطعا اصلاح سیستم گرمایشی به بهبود کیفیت هوای مشهد کمک خواهد کرد.
 
انتهای پیام// م.ب

نظر شما