شناسهٔ خبر: 37672622 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور:

۲ میلیون کارت آماده تراشه‌گذاری است/سیل‌زدگان خارج از نوبت مدارک‌شان را دریافت می‌کنند

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور با بیان اینکه تاکنون ۲ میلیون کارت آماده تراشه‌گذاری شده است،‌ گفت: مدارک هویتی همه افرادی که در سیل مدارک‌شان از بین رفته‌است، خارج از نوبت به آنها تحویل داده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیف‌اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور درباره تاخیر در روند صدور کارت ملی گفت: تاکنون ۲ میلیون کارت آماده تراشه‌گذاری شده است. شرکت تراشه‌گذاری نیز قرار بود تراشه‌ها را در دی ماه وارد کند.

وی با بیان اینکه ما ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون کارت ملی هوشمند را داریم، ادامه داد: شرکت تراشه‌گذار باید به ما کمک کند تا بتوانیم کارت‌های ملی را تولید و در اختیار مردم قرار دهیم.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از افراد بیش از یکسال است در نوبت تحویل کارت ملی هوشمند هستند و چنانچه کارت تولید و تراشه‌گذاری شده و به ما تحویل داده شود ما می‌توانیم ظرف مدت ۳ تا ۴ ماه به نیازها پاسخ دهیم. در گذشته که کارت ملی نمونه قدیم به مردم ارائه می‌شد اولویت ما با افراد فاقد کارت بود اما در حال حاضر افراد در نوبت هستند و چنانچه کارت به دست ما برسد برای تحویل اقدام خواهیم کرد.

ابوترابی با اشاره به احراز هویت آنلاین تصریح کرد: ۲۰۰ هزار دستگاه می‌توانند اطلاعات افرادی را که برای کارت ملی هوشمند تکمیل ثبت‌نام کرده‌اند به صورت برخط و آنلاین دریافت کنند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گفته وی ۵۵ میلیون ۶۱۲ هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کرده‌اند.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال درباره افرادی که در سیل مدارک هویتی خود را از دست داده‌اند، گفت: ما به همه ادارات کل ثبت‌احوال در استان‌های سیل‌زده اعلام کرده بودیم که با توجه به اینکه مردم هیچ نقشی در از بین رفتن مدارک هویتی‌شان در سیل نداشته‌اند رسیدگی به امور این افراد خارج از نوبت صورت گیرد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: مقرر شده است، مدارک هویتی این افراد به صورت همان نمونه قبلی صادر شود. همچنین با ستاد مدیریت بحران این استان‌ها نیز هماهنگ شده است تا لیست این افراد را در اختیار ادارات کل ما در استان‌ها قرار دهند. همچنین پیگیر تامین اعتبارات نیز هستیم.

نظر شما