شناسهٔ خبر: 37418912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کشف ۷۳ قبضه اسلحه و مقابله با ۲۷۳ مورد تخریب محیط زیست در اردبیل

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت:‌ در سه ماهه سوم سال‌جاری ۷۳ قبضه اسلحه از متخلفان شکار و صید کشف و با ۲۷۳ مورد تخریب و آلودگی محیط زیست در سطح استان اردبیل مقابله و برخورد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان اردبیل، سعید شهند با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست اظهار کرد: در سه ماهه سوم سال‌جاری ۷۳ قبضه اسلحه از متخلفان شکار و صید کشف و با ۲۷۳ مورد تخریب و آلودگی محیط زیست در سطح استان اردبیل مقابله و برخورد شده است.

وی افزود: در راستای حفظ محیط زیست با متخلفان در این زمینه برخورد قاطع و جدی انجام می‌شود و اجازه دست‌درازی و سوء استفاده از میراث طبیعی و محیط زیست را به متخلفان نمی‌دهیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تشریح کرد: در همین مدت با ۹۰ مورد شروع به شکار و ۱۵ مورد آتش‌سوزی مقابله و برخورد شده و در مجموع ۳۴۲مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی و گزارش شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر اقدامات انجام گرفته در مقابله با شکار و صید غیرمجاز و تخریب و آلودگی محیط زیست، فعالیت‌های مستمر فرهنگی در خصوص تنویر افکار عمومی و آموزش گروه‌های هدف در سطح استان انجام گرفته و طرح آموزشی یک ساعت با محیط‌بان نیز برای افراد بومی ساکن در مناطق حفاظت شده اجرا می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از مردم و دوستداران محیط زیست خواست شکایات و گزارشات زیست محیطی را از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰، یا شماره تماس ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها، بدون نیاز به مراجعه حضوری اطلاع دهند.

انتهای پیام/3463

نظر شما