شناسهٔ خبر: 37439774 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی بیان کرد
توزیع پایدار گاز طبیعی در روزهای سرد

گروه شهرستانها: مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به آمادگی کامل این شرکت برای توزیع پایدار گازطبیعی در روزهای سرد سال، خواستار مشارکت شهروندان در مدیریت مصرف ایمن و بهینه این نعمت خدادادی شد.
 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، سیدحمید فانی با اعلام این مطلب اظهار کرد: بازدید و بررسی تاسیسات، ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، خطوط شبکه و شیرهای اصلی گاز در مرکز استان و نواحی شهرستانها به صورت کامل انجام شده و آماده توزیع پایدار و مطمئن گازطبیعی در روزهای سرد سال هستیم. وی افزود: پایش و شناسایی نقاط حساس و رفع مشکلات احتمالی شبکه گازرسانی استان از تابستان امسال در دستور کار شرکت گاز خراسان رضوی قرار داشته و با همه توان و ظرفیت نیروی متخصص و متعهد برای پایداری جریان گاز طبیعی در سطح شهرها و روستای خراسان رضوی تلاش می‌کنیم. فانی مشارکت مردم در مدیریت بهینه و ایمن گاز طبیعی را لازم دانست و گفت: از شهروندان درخواست       می‌کنیم با مصرف صحیح، زمینه پایداری و ماندگاری این نعمت الهی را فراهم آورند. وی با بیان این مطلب که اولین آورده و نتیجه مدیریت درست مصرف گاز طبیعی كمك به اقتصاد خانواده به دلیل کاهش هزينه قبوض گاز است گفت: رعايت موضوعات ساده از جمله درزبندي پنجره‌ها، عايق بندي لوله‌ها و مخزن موتورخانه‌ها، خاموش كردن بخاري در اتاق‌هايي كه از آن استفاده نمي شود، استفاده از پرده‌هاي ضخيم براي پنجره‌ها، پوشش مناسب لباس و تنظيم درجه حرارت منازل تا 20 درجه سانتيگراد مي تواند تاثير بسياري در كاهش مصرف گاز داشته باشد. فانی با اشاره به سهم ویژه گاز طبیعی در سبد انرژی بخش خانگی اظهار کرد: در 9 ماهه نخست سال 98، هشت میلیارد و 650 میلیون مترمکعب گاز تحویل بخش‌های مصرفی استان شد. از این آمار یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب متعلق به آذرماه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 80 میلیون مترمکعب معادل 6 درصد افزایش داشت. فانی اضافه کرد: در حال حاضر 100 درصد خانوار شهری و 90 درصد خانوار روستایی واجد شرایط استان از نعمت الهی گاز بهره‌مند هستند. همچنین عملیات اجرایی گازرسانی در 402 روستای دیگر در حال انجام است و با بهره برداری از این طرح‌ها شاهد نفوذ 98 درصدی گاز در بخش روستایی خواهیم بود. مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: شهروندان محترم می‌توانند به صورت شبانه‌روزي با سامانه گويا و مكانيزه امداد 194 تماس گرفته و موضوعات مرتبط با گاز طبیعی را بیان کنند. همچنین تلفن 37074 مرکز ارتباطات مردمی شرکت گاز خراسان رضوی نیز آماده ثبت نظرات و پیشنهادات شهروندان درباره اقدامات و فعالیت‌های شرکت گاز خراسان رضوی است.  خراسان رضوی رتبه اول شبکه‌گذاری و رتبه دوم تعداد کل مشترکین گاز کشور را در اختیار دارد.  

برخورد با ۲۷۳ مورد تخریب محیط‌زیست در اردبیل

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت:‌ در سه ماهه سوم سال‌جاری ۷۳ قبضه اسلحه از متخلفان شکار و صید کشف و با ۲۷۳ مورد تخریب و آلودگی محیط زیست در سطح استان اردبیل مقابله و برخورد شده است.سعید شهند دیروز بر اهمیت حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد و گفت: در سه ماهه سوم سال‌جاری ۷۳ قبضه اسلحه از متخلفان شکار و صید کشف و با ۲۷۳ مورد تخریب و آلودگی محیط زیست در سطح استان اردبیل مقابله و برخورد شده است.مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: در راستای حفظ محیط زیست با متخلفان در این زمینه برخورد قاطع و جدی انجام می‌شود و اجازه دست‌درازی و سوء استفاده از میراث طبیعی و محیط زیست را به متخلفان نمی‌دهیم.مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: در همین مدت با ۹۰ مورد شروع به شکار و ۱۵ مورد آتش‌سوزی مقابله و برخورد شده و در مجموع ۳۴۲مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی و گزارش شده است.به گفته وی علاوه بر اقدامات انجام گرفته در مقابله با شکار و صید غیرمجاز و تخریب و آلودگی محیط زیست، فعالیت‌های مستمر فرهنگی در خصوص تنویر افکار عمومی و آموزش گروه‌های هدف در سطح استان انجام گرفته و طرح آموزشی یک ساعت با محیط‌بان نیز برای افراد بومی ساکن در مناطق حفاظت شده اجرا می‌شود.

نظر شما