شناسهٔ خبر: 36849929 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

کشکول العالم/

اکثریت خاموش در عراق وجود ندارد؛ اینجا سرزمین آیت الله سیستانی است

اکثریت ملت عراق عمیقًا معتقدند که آمریکا توسط عوامل معلوم الحال خود با مداخلۀ مستقیم و آشکار در امور عراق به دنبال ضربه زدن به نظام سیاسی است زیرا می بیند که نظام سیاسی به مقاومت نزدیک شده است و از مسائل کشورهای عربی و اسلامی خصوصاً مساله فلسطین حمایت می کند و مقابل طرح های آمریکایی و صهیونیستی ایستاده است.

صاحب‌خبر -

العالم - عراق

سال 2003 که آمریکا به عراق لشکرکشی کرد، معتقد بود که می تواند عراق را سرسپرده کند و در این کشور، نظامی روی کار آورد که شتابزده به سوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پیش برود و با حامیان مقاومت خصوصاً ایران دشمنی کند و این نظام کپی برابر اصل دیگر نظام های حاکم عربی باشد نظام هایی که سرسپرده آمریکا شده و به ابزاری در دست آمریکایی ها برای اجرای نقشه های آمریکایی-صهیونیستی تبدیل شده اند.

آمریکا چندی پیش فهمید که ملت عراق تن به بردگی نمی دهد و در برابر هر تلاشی برای سلب هویتش ایستادگی می کند و کسی نمی تواند روی عراقی ها را از تاریخ، دین و ارزش های خود و همچنین مسائل کشورهای عربی و اسلامی برگرداند. به همین دلیل آمریکایی ها دست به زشت ترین شیوه برای انتقام جویی کینه توزانه از ملت عراق زدند و "داعش" را ساختند و این گروه را به جان ملت عراق انداختند تا به اهداف خود خصوصاً ایجاد شبهات دینی و اعتقادی در میان جوانان عراقی و ایجاد درگیری و کشمکش بین عراقی ها و نهایتاً تجزیه عراق و پاک کردن عراق از نقشۀ تاریخی و جغرافیایی جهان.

فتوای جهاد کفایی و تشکیل حشد شعبی درپی صدور این فتوا و حمایت ایران از ملت عراق باعث ناکام ماندن توطئه آمریکا شد و آمریکایی ها زخمی و خسته از میدان به در رفتند ولی هر چند حشد شعبی و نیروهای مسلح عراق خاک کشور خود را از داعشی ها پاکسازی کردند ولی داعشی ها بار دیگر حملات خود را آغاز کردند اما این بار توطئه ای را برای ضربه زدن به سه ضلع مثلث قدرت عراق یعنی مرجعیت دینی، حشد شعبی ورابطه عراق و ایران درپیش گرفتند.

آمریکا با همدستی رژیم اسرائیل و کشورهای مرتجع عرب خصوصاً عربستان و امارات کوشیدند که از تظاهرات مسالمت آمیز مردم عراق که خواستار ایجاد اصلاحات و مبارزه با فساد هستند، بهره برداری کنند تظاهراتی که ریشه در سیاست های آمریکا و مداخلات آشکارش در امور عراق دارد زیرا همین آمریکایی ها بودند که سیستم تقسیم حزبی قدرت را پایه ریزی کردند و با این کار، عراقی ها را از ساخت کشور خود بازداشتند. آمریکایی ها سوار موج تظاهرات مردمی مسالمت آمیز عراق شدند و بار دیگر داعشی ها، بعثی ها و مزدوران سفارتخانه ها و ارتش های الکترونیک خود را به کار گرفتند و این گروه ها کوشیدند که تظاهرات را از مسیر اصلی خود منحرف کنند و شعارهایی مغایر با شعارهای حق طلبانۀ معترضان سر دادند که تخریب مرجعیت دینی، حشد شعبی و ایران بخشی از شعارهای آنها بود ولی هنگامی که فهمیدند معترضان به شعارهای آنها توجهی نمی کنند، شروع به اجرای توطئه های خود کردند و دست به قتل قهرمانان حشد شعبی، سوزاندن کنسولگری ایران در نجف اشرف، حمله به کنسولگری ایران در کربلا کردند و تحریک عامه برای حمله به دفاتر مراجع دینی کردند.

مرجعیت معظم نجف اشرف یعنی حضرت آیت الله سید علی سیستانی بار دیگر وارد صحنه شد تا مانع وخامت اوضاع عراق شود و از معترضان خواست که صف های خود را از آشوبگران جدا کنند و با نیروهای دولتی در شناسایی اغتشاشگران همکاری کنند و به آنها اجازه ندهند که تظاهرات مسالمت آمیز مردمی را به سوی تخریب املاک شخصی بکشانند. متعاقباً عشایر شهر ناصریه و دیگر مناطق جنوبی عراق به خیابان ها آمدند تا به رهنمودهای مرجعیت دینی خود لبیک بگویند و مانع نفوذ اغتشاشگران، مزدوران و بدخواهان به صف های معترضان شوند و شعار "اینجا سرزمین سیستانی است نه آمریکا و آل سعود". مرجعیت دینی با این اقدام جرقه خنثی کردن توطئه آمریکایی، اسرائیلی، سعودی و اماراتی را برای کشاندن عراق به سوی آینده ای نامعلوم را در میان طرفداران مرجعیت، حشد شعبی و اکثریت خاموش زد به نحوی که میلیون ها عراقی در سراسر کشورشان طی دو روز گذشته به خیابان ها آمدند و بزدلان سفارتخانه های آمریکا ودار و دسته اش، باقیمانده های رژیم بعثی صدام و داعشی ها پا به فرار گذاشتند و میدان را برای مردم خالی کردند و مردم در کوچه و خیابان و میدان ها شعار "آمریکا هرگز هرگز، اسرائیل هرگز هرگز، آل سعود هرگز هرگز" و "نَه بعثی نَه مفسد" سر دادند.

به نظر می رسد که آمریکا و دار و دسته اش از خیزش مردمی پرشور مردم عراق شوکه شده اند مردمی که یک شبه توطئه آنها را نقش بر آب کرد در حالی که بدخواهان امید زیادی به توطئه خود بسته بودند. آمریکایی ها همچون گذشته برای جبران شکست مفتضحانۀ خود دست به انتقام جویی و خشونت زدند به این نحو که عده ای افراد مسلح سوار بر چند خودرو به میدان الخلانی حمله کردند و با تیراندازی به سوی اعتصاب کنندگان 4 نفر از آنها را شهید کردند و دهها نفر را هم زخمی کردند. هر چند این جنایت دردناک بود ولی نشان داد که بدخواهان درپی به آشوب کشاندن عراق هستند و نمی خواهد که عراقی ها با روش های مسالمت آمیز اوضاع کشورشان را سامان ببخشند. بدخواهان دچار یأس و ناامیدی شده اند زیرا در برابر خود مرجعیت دینی خردمند و مردمی هوشیار را می بیند و این دو همچون گذشته در برابر هر توطئه آمریکایی، اسرائیلی و سعودی خواهند ایستاد و اجازه نخواهند داد که آشوب و اغتشاش در عراق گسترش یابد یا درگیری های داخلی آغاز شود زیرا عراق فقط سرزمین ملت و مرجعیت دینی است و بعثی ها، داعشی ها و مزدوران سفارتخانه های بدخواه سهمی در این سرزمین ندارند.

منیب السائح

نظر شما