شناسهٔ خبر: 36379249 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

با تهدید ارتش، مورالس استعفا کرد

با تهدید ارتش علیه رئیس جمهور بولیوی، اوو مورالس از سمتش استعفا کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

"اوو مورالس" مخالفان را به اغتشاش و نا امنی متهم کرد و وضع کنونی را کودتا علیه دولت دانست. فرمانده ارتش بولیوی پیش از این استعفای رئیس جمهور را خواستار شده بود . به گزارش خبرگزاری رویترز، اوو مورالس رئیس جمهور مستعفی بولیوی از حمله گروه های خشونت طلب به خانه اش خبر داد. خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد: مورالس از صدور حکم بازداشتش خبر داده است. پلیس بولیوی رئیس دادگاه انتخاباتی این کشور را هم بازداشت کرده است. رئیس سنای بولیوی هم از سمتش کناره گیری کرده است. طبق قانون اساسی بولیوی، بعد از استعفای رئیس جمهور و معاونش، رئیس مجلس می‌تواند زمام امور را به طور موقت به دست گیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ کوبا ، مکزیک، آرژانتین، ونزوئلا و نیکاراگوئه تحولات بولیوی را کودتا اعلام و آن را محکوم کردند. دولت کلمبیا نیز برگزاری نشست اضطراری شورای دائمی سازمان کشورهای آمریکایی را برای بررسی تحولات بولیوی خواستار شد.

دادگاه انتخاباتی بولیوی روز جمعه بعد از پایان شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری این کشور، رسما پیروزی اوو مورالس را تایید کرده بود. بر اساس نتایج انتخابات " مورالس " حدود 49 درصد و " کارلوس مسا" رقیبش حدود 37 درصد آراء را کسب کردند اما مخالفان نتیجه انتخابات را نپذیرفتند و خیابانهای این کشور را عرصه اعتراضات کردند.

نظر شما