شناسهٔ خبر: 36038517 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از شیر مرغ تا جون آدمیزاد در موتور جست‌وجوی خرید ترب

زمانی که قصد خرید کالایی را داریم، یکی از گزینه‌ها، خرید از فروشگاه های اینترنتی است. اما در خرید آنلاین هم با چالش‌هایی مواجه هستیم که شاید اصلی‌ترینِ آن، تفاوت قیمت میان فروشگاه‌های مختلف است.

صاحب‌خبر -

ظرف دو سال گذشته که گرانی و تورم، باعث رشد افسارگسیخته‌ی قیمت‌ها شده است، پلتفرمی که بتواند قیمت لحظه‌ایِ انواع و اقسام محصولات در فروشگاه‌های آنلاین را مقایسه کند، بدون شک، گزینه‌ای جذاب برای خرید است.

 ترب موتور جست‌وجوی هوشمند خرید است که امکان مقایسه قیمتِ چندین میلیون کالا  از قیمت گوشی و لوازم خانگی گرفته تا رب گوجه و لوازم سوپرمارکتی را در بیش از ۱۶۰۰ فروشگاه مختلف را برای مصرف‌کننده، فراهم می‌کند. از این جهت، ترب را می‌توان گوگلِ فروشگاهیِ ایران نامید.

نحوه خرید از ترب به این صورت است که نامِ محصول مورد نظر را وارد می‌کنید و دکمه‌ی جست‌وجو را می‌زنید. ترب قیمت‌های فروشگاه‌ها را جست‌وجو می‌کند و با مقایسه قیمت کالاها، فروشگاه‌ها را به ترتیب قیمت، مرتب می‌کند و به شما نشان می‌دهد.

علاوه بر جست‌وجوی محصول، می‌توانید دسته‌بندی یا برند مورد نظر خود را وارد کنید و قیمت محصولات آن را به صورت یکجا ببینید. برای مثال با انتخاب برند سامسونگ از دسته‌ی گوشی موبایل، می‌توانید قیمت گوشی سامسونگ را در فروشگاه‌های معتبر، ببینید و مقایسه کنید.

این فروشگاه‌ها برای پذیرش، شرایط لازم را احراز نموده‌اند؛ مانند دارا بودنِ نماد اعتماد الکترونیکی، رتبه‌ی الکسای خوب میان سایت‌های ایرانی، هماهنگی اطلاعات سایت با انبار و ... . در صورتی که محصولی برای فروش دارید، اما فروشگاه اینترنتی ندارید، می‌توانید با استفاده از سرویس‌های فروشگاه‌ساز؛ نظیر پرتال، سازیتو و یوتاب، سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید.

 این سرویس‌ها با ترب همکاری می‌کنند و تنظیمات لازم برای اتصال به ترب، در آنها پیاده‌سازی شده است. همچنین اگر فروشگاهی دارید، می‌توانید از طریق افزونه ترب به نام Woo Torob، فروشگاه ووکامرسی خود را به ترب متصل کنید. این افزونه نیاز به تنظیمات خاصی ندارد و کافی است آن را فعال کنید.

همچنین در ترب می‌توانید نمودارِ قیمتیِ کالاها را ظرف روزها و هفته‌های اخیر مشاهده نمایید. این نمودار، میانگین و حداقل قیمت یک کالا را در یک بازه‌ی زمانی، به شما نشان می‌دهد و از این طریق، شما می‌توانید تصمیم‌گیریِ بهتر و مطمئن‌تری داشته باشید. به طور مثال قیمت گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس در فروشگاه‌های مختلف و روند تغییرات قیمت آن را، در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

چنانچه مایل به اضافه کردن فروشگاه خود به ترب هستید، کافی است با پر کردنِ چند فیلد ساده، فرم پیش‌ثبت‌نام را ثبت کنید تا شرایط همکاری برای شما از طریق ایمیل ارسال شود.

همچنین در این فرم، اگر "فروشگاه اینترنتی دارم" را غیرفعال کنید، خواهید دید که به جای قسمت‌های دامنه فروشگاه و تعداد محصولات، قسمت‌های حوزه فعالیت فروشگاه و لینک فروشگاه تلگرامی یا اینستاگرامیِ شما، ظاهر می‌شود. نکته‌ی جالب توجه برای فروشگاه‌ها این است که تمامی کارهای اضافه شدنِ فروشگاه - ظرف دو هفته بعد از شروع همکاری - از طرف خودِ ترب، انجام خواهد گرفت.


در صفحه اصلی سایت ترب، ۴ دسته اصلی و مجموعاً ۱۴ دسته محصول را مشاهده می‌کنید که می‌توانید در دسته‌هایی مانند صوتی و تصویری، لوازم خانگی، پوشاک، فرهنگی و هنری، زیبایی و بهداشت، ابزارآلات و حتی خودرو و لوازم حیوانات، به جست‌وجوی محصولات مورد نیاز خود، بپردازید. در صفحه تخفیف‌ها هم می‌توانید کالاهای مورد علاقه خود را با تخفیف، خریداری کنید.

در صفحه فروشگاه‌ها نیز می‌توانید در میان ۱۶۰۷ فروشگاه، فروشگاه مورد نظر خود را جست‌وجو کنید. با کلیک بر روی هر یک از اسامی، مستقیماً به صفحه فروشگاه، هدایت خواهید شد.

همچنین در صورتی که قصد شکایت از فروشگاهی را دارید، می‌توانید فرم ثبت شکایت از فروشگاه را برای ترب ارسال کنید. در صورت اثبات تخلف فروشگاه، ترب با فروشگاه مورد نظر، برخورد خواهد کرد.

از دیگر محصولاتِ این پلتفرم فروشگاهی، می‌توان به ارائه‌ی نرخ ارز؛ از دلار و یورو و بیت‌کوین تا روپیه و یوآن و روبل، اشاره کرد. مرجع اعلام این نرخ‌ها، سامانه‌ی سنا و صرافی‌های معتبر است و همانند بخش محصولات، اینجا هم می‌توان نمودار قیمتیِ مربوط به روزهای گذشته را مشاهده کرد.

از طریق این لینک قیمت بیت کوین در ترب را می‌توانید دنبال کنید.

غیر از سایت، شما می‌توانید اپلیکیشن اندروید ترب را از طریق کافه بازار، گوگل پلی یا ایران اپس دریافت کنید. این اپلیکیشن، به عنوان پرنصب‌ترین برنامه در این حوزه، بیش از ۵۰۰ هزار نصب فعال دارد و امتیاز ۴.۶ را از کاربران گرفته است.

در نسخه جدید برنامه ترب، امکان مشاهده‌ی فروشگاه‌های سطح شهر نیز وجود دارد. تفاوت این فروشگاه‌ها با فروشگاه‌های اینترنتی این است که سایتی برای ثبت سفارش ندارند و شما می‌توانید به شکل حضوری یا تلفنی، محصول خود را سفارش دهید.

از ویژگی‌های منحصربه‌فردِ اپلیکیشن ترب، نمایش خدمات استادکار و آچاره برای محصول مورد نظر است. همچنین اگر قصد خرید کالای دسته دوم دارید، به آگهی‌های دیوار و شیپور، دسترسی خواهید داشت.

یکی از قابلیت‌هایی که برنامه ترب در اختیار شما قرار می‌دهد، این است که اگر فکر می‌کنید قیمت محصولی بالاست، می‌توانید کالای مورد نظر خود را نشانه‌گذاری کنید تا در صورت کاهش قیمت، اپلیکیشن برای شما، اِعلان (نوتیفیکیشن) ارسال کند.

نظر شما