شناسهٔ خبر: 35402129 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

اقدامات وزارت علوم برای ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت

مدیر کل ارتباط با صنعت گفت: طرح جدیدی در وزارت علوم برای تحول همکاری های دانشگاه با صنعت و جامعه در حال تدوین است که به زودی نهایی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازمحمدسعید سیف در گفتگو با  مهر از تدوین طرح جدید وزارت علوم برای توسعه ارتباط دانشگاه ها با جامعه و صنعت خبر داد و اظهار کرد: در راستای تحول همکاری های دانشگاه ها و موسسات پژوهشی با جامعه و صنعت طرحی در وزارت علوم با کمک متخصصان آماده شده است.

مدیر کل ارتباط با صنعت وزارت علوم افزود: در حاضر پیش نویس این طرح در حال نهایی شدن است و به زودی به دانشگاه ها ابلاغ خواهد شد.

سیف با اشاره به اینکه بحث ارتباط جامعه دانشگاهی و آموزش عالی با صنعت و جامعه دایره گسترده ای شامل حوزه دانشجویی، اساتید، تحقیق و توسعه و تغییر در ساختار درس ها و آموزش ها می شود، افزود: همکاری حداکثری فعالیت های اعضای هیات علمی در بحث های مربوط به جامعه و صنعت، آماده سازی دانشجویان برای حضور مفید و اثربخش در صنعت و تدوین مشوق هایی که دانشگاه را به این سمت و سو سوق دهد،از اهداف این طرح به شمار می رود.

مدیر کل ارتباط با صنعت ادامه داد: ۴۸ اقدام در این طرح در حال نهایی شدن است و به زودی تصویب خواهد شد و جزئیات آن نیز منتشر می شود.

وی در ادامه بیان کرد: به منظور بررسی راهکارها در جهت ارتباط موثر دانشگاه ها و صنعت و رفع مشکلات جامعه مطالعات یکساله ای در وزارت علوم صورت گرفته و جلسات مختلفی برگزار شده است.

نظر شما