شناسهٔ خبر: 35416837 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

بیانیه دانشگاهیان درباره سلامتی مسعود سلیمانی

دانشگاهیان با امضای طومار اقدام اخیر دولت آمریکا در زیرپا گذاشتن ارزش های معنوی، انسانی و آکادمیک در خصوص دکتر مسعود سلیمانی را محکوم کردند. در قسمتی از این بیانیه آمده است: هم اکنون دکتر سلیمانی در زندان انفرادی است و فقط می تواند به طور محدود با خانواده ارتباط تلفنی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بیانیه جامعه علمی کشور در محکومیت دستگیری و زندانی بودن دکتر مسعود سلیمانی، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس امروز در مراسم ختم والده دکتر سلیمانی منتشر شد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

«فردا که بر من و تو وزد باد مهرگان/ آنگه شود پدید که از ما دو مرد کیست

فرزند رشید این مرز و بوم، استاد و دانشمند فرهیخته جناب آقای دکتر مسعود سلیمانی عضو هیئت علمی دانشکده علم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، رئیس انجمن هماتولوژی ایران، محقق برجسته ایران و جهان در حوزه تحقیقات سلول های بنیادی، درمان سرطان و تحقیقات پیشرفته کبدی، قریب به یک سال است که در چنگال مدعیان آزادی و حقوق بشر به اسارت گرفته شده، عزیزی که با دعوت رسمی از مرکز تحقیقات mayo clinic امریکا و طی مراحل قانونی یا ویزای معتبر کشور امریکا با هدف به اشتراک گذاشتن نتایج و تجارب علمی و خدمت به جامعه جهانی پا در این عرصه گذاشت ولی متأسفانه با بهانه واهی دور زدن تحریم ها و ابطال ویزا در فرودگاه شیکاگو بازداشت و به زندان عمومی شهر آتلانتای ایالات جورجیا منتقل شد و همچنان دربند اسارت می باشد. آنچه که مسلم است براساس مدارک و مستندات هیچ گونه دلیل قانونی موجهی برای بازداشت ایشان وجود نداشته و دولت آمریکا پس از یک سال، هنوز کیفرخواست ایشان را به دلیل درخواست دادستان و پلیس اف – بی – آی به دادگاه ارجاع نداده است.

آری دادگستری امریکا با فشار و ترفندهای مختلف می خواهد دکتر سلیمانی عزیز را وادار به اقرار پذیرش و امضای جرم ناکرده بنماید که البته ایشان با لطف الهی تاکنون مقاومت نموده اند.

هم اکنون دکتر سلیمانی در زندان انفرادی است  و فقط می تواند به طور محدود با خانواده ارتباط تلفنی داشته باشد. هرچند که صبر و تحمل مثال زدنی دارد. با تأسی به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و بیان هیهات من الذله به استکبار جهانی جواب نه داده اما لازم است بدانید که ایشان از نظر سلامتی در تهدید جدی هستند و با توجه به بیماری زمینه ای قبلی در حال حاضر حدود ۱۰ کیلوگرم کاهش وزن داشته و در شرایطی کاملاً غیربهداشتی و بدون دسترسی به داروهای مورد نیاز بسر می برد.

از طرف دیگر خانواده ایشان در ایران متحمل رنج سنگینی می باشند. به طوری که متأسفانه والده گرامی که درود و رحمت خدا بر او باد نتوانست اسارت فرزندش را تحمل نماید و جان به جان آفرین تسلیم و در کنار برادر شهیدش به آرامش ابدی رسیدند.

همچنین ابوی ایشان در شرایط روحی و جسمی نامطلوبی است و سایر اعضای خانواده نیز همچنان با نگرانی و اضطراب چشم به راهند.

آری، دکتر سلیمانی پای در راه استقلال کشور و میهن اسلامی گذاشت و با همه وجودش با تلاش شبانه روزی برای سرافرازی ایران اسلامی جهاد نمود. اما مگر عاشق را می توان از مقصودش جدا کرد.

و اکنون درخواست جامعه علمی کشور و خانواده ایشان از:

- معاونت علمی، فناوری و معاونت حقوقی ریاست جمهوری

- وزارتخانه های امور خارجه، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

- مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون های امنیت ملی، آموزش و تحقیقات و بهداشت و درمان

- ستاد حقوق بشر قوه قضائیه

- رئیس کمیسیون انجمن های علمی وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

- دبیر شورای عالی امنیت ملی

- انجمن های علمی تخصصی داخل و خارج کشور

- ارگان های مردم نهاد ملی و بین المللی

این است که از طرق مختلف حمایت های بیشتری را برای آزادی وی انجام دهند.

ان شاءالله با لطف الهی، عنایت ویژه حضرت بقیه الله اعظم (عج) و حمایت بیش از پیش مسئولین و نهادهای مرتبط هرچه زودتر شاهد آزادی جناب آقای دکتر مسعود سلیمانی باشیم.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته»

نظر شما