شناسهٔ خبر: 35376871 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قانون جدید تجارت نیاز به کار کارشناسی بیشتری دارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه قانون جدید تجارت چندان محکم نیست و جزئیات آن به کار کارشناسی بیشتری احتیاج دارد، گفت: با کار تخصصی و کارشناسی می‌توانستیم نقاط ضعف و نارسایی‌های موجود در قوانین سابق را برطرف کنیم و دیگر نیازی به تدوین قانون جدید نبود.

صاحب‌خبر -

شکور پورحسین عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری توانا خبرگزاری فارس گفت: بحث تجارت به ویژه در حوزه قراردادهای بین­المللی و امور پولی و بانکی نیازمند قوانین به‌روز است. آن طور که من دیدم قانون اخیر چندان محکم نیست و جزئیات آن به کار کارشناسی بیشتری احتیاج دارد.

وی با تایید سرعت زیاد مجلس برای تصویب مواد این لایحه تصریح کرد: ادبیات این لایحه همه فهم نیست. برای مثال برای خود من نیز این سوال مطرح است که ماده 4 این قانون کجا باید اعمال شود؟ بر کدام امور تجاری حاکم خواهد بود؟ اما در قانون تجارت قبلی بالاخره فصل­ بندی­ها مشخص بود و با کار تخصصی و کارشناسی می­توانستیم نقاط ضعف و نارسایی­های موجود در قوانین سابق را برطرف کنیم و دیگر نیازی به تدوین قانون جدید نبود.

*اجرای لایحه تجارت مشکلاتی برای کشور ایجاد می کند

نماینده مردم پارس ­آباد در مجلس ادامه داد: در حال حاضر قانونی بر نظام تجاری کشور حاکم است و اگر قرار است قانون جدید نارسایی­های آن را پوشش دهد نباید از ابتدا قانونی را تدوین کنیم که معلوم نباشد این مواد به چه چیزی اعمال خواهند شد.

پورحسین در پایان تاکید کرد: با این حال مجلس نمی­تواند آنچه را که هنوز تصویب نشده، ملغی کند مگر اینکه شورای نگهبان به آن اشکالات جدی بگیرد. در این راستا رسانه­‌ها و صاحب­نظران می­توانند تبعات این قانون و برخی مواد آن مثل ماده 5 را به مجلس گوشزد کنند. زیرا من هم معتقدم اجرای این قانون می­تواند مشکلاتی در کشور ایجاد کند.

انتهای پیام/

نظر شما