شناسهٔ خبر: 35336942 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تشکیل نشست هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی در غور اردن برای قانونی کردن الحاق آن

71516

دولت رژیم صهیونیستی امروز(یکشنبه) نشست هفتگی خود را در غور اردن در کرانه باختری برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، دولت رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم جلسه جنجال آمیز خود را امروز در غور اردن واقع در کرانه باختری برگزار کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز بار دیگر نیت خود را برای اعمال حاکمیت اسرائیل بر تمامی شهرک‌های کرانه باختری و شمال بحر المیت به محض تشکیل دولت آینده پس از انتخابات اعلام کرد.

نتانیاهو افزود، اظهارات کاملش در این باره در قالب طرح معامله قرن که به محض پایان انتخابات اسرائیل ارائه می‌شود، مطرح می‌شود.

وی اشاره کرد، تیمی را به ریاست رئیس کل دفترش برای ارائه طرح اعمال حاکمیت بر غور اردن و شمال بحر المیت تشکیل داده است.

نتانیاهو همچنین مدعی شد با دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا برای تشکیل ائتلاف دفاع مشترک بین اسرائیل و آمریکا توافق کرده است و این ائتلاف به منزله نیروی بازدارنده قاطع در برابر دشمنان است.

این نشست درحالی برگزار شد که رسانه‌ها می‌گویند رژیم صهیونیستی قصد دارد ساخت شهرک جدیدی در غور اردن را اعلام کند.

طرح ایجاد شهرک در غور اردن با مخالفت مشاور قضایی دولت رژیم صهیونیستی به دلیل همزمانی با انتخابات پارلمانی این رژیم که ۱۷ سپتامبر برگزار می‌شود، مواجه شده است.

نتانیاهو سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد در صورت پیروزی در انتخابات غور اردن و شمال بحرالمیت را به اراضی اشغالی ملحق کند. این اظهارات با محکومیت‌ها و انتقادات زیادی از سوی فلسطینی‌ها و جامعه بین الملل مواجه شد.

براساس مرکز اطلاعات حقوق بشر اسرائیل در اراضی اشغالی حدود ۶۵ هزار فلسطینی و ۱۱ هزار شهرک‌نشین اسرائیلی در غور اردن و شمال بحرالمیت هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما