شناسهٔ خبر: 35322245 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وعده نتانیاهو برای الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی انتخاباتی نیست

وعده نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق کرانه ‌باختری به سرزمین‌های اشغالی 1948 در ماهیت نامشروع بودن، اشغالگری، توسعه طلبی و بحران آفرینی برای بقای این رژیم نهفته است.

صاحب‌خبر -

وعده نتانیاهو برای الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی انتخاباتی نیست

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه شنبه گذشته در کنفرانس خبری گفت اگر در انتخابات پیروز شود تعداد بیشتری از شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری را با هماهنگی آمریکا به اراضی اشغالی منضم می کند.
نتانیاهو افزود قصد دارد منطقه غور اردن و شمال بحر المیت را بعد از انتخابات به اراضی اشغالی منضم کند.
برخی رسانه ها مواضع نتانیاهو در آستانه انتخابات زودهنگام کنیست رژیم صهیونیستی را انتخاباتی و به منظور جلب آرای صهیونیست ها توصیف کرده اند انتخاباتی که قرار است سه شنبه 17سپتامبر(26شهریور) برگزار شود و حزب لیکود به رهبری نتانیاهو به رقابت با ائتلاف آبی وسفید به رهبری بنی گانتس بپردازد.
اما به نظر می رسد مواضع نتانیاهو فراتر از تبلیغات انتخاباتی بوده و با ماهیت این رژیم در ارتباط است. بطوریکه رقبای نتانیاهو از جمله آویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق و رهبر حزب "اسراییل خانه ما" نتانیاهو را به سستی در برخورد با فلسطینی ها و دیگر اضلاع محور مقاومت متهم کرده اند و در کنفرانس اخیر هرتزلیا در تل آویو نیز، صهیونیست ها همین انتقادها را به نتانیاهو وارد کردند.
ماهیت رژیم صهیونیستی در اشغالگری، نامشروع بودن و توسعه طلبی و بحران آفرینی برای بقا خلاصه می شود و این مولفه ها اینگونه نیست که با رفتن نتانیاهو یا آمدن بنی گانتس یا لیبرمن تغییر کند. در واقع رژیم صهیونیستی برای بقای خود تابع هیچگونه مقررات و توافق های بین المللی نیست و گرنه تا کنون مذاکرات چند ده ساله و توافق هایی چون مادرید و اسلو باید به نتیجه می نشست یا حداقل حقوق فلسطینی ها از راه حل دو کشور و دو دولت که تشکیلات خودگردان فلسطین و جناح سازشکار عربی با آن موافق بود به نتیجه می رسید.
اما رژیم صهیونیستی به پشتیبانی امریکا همین حقوق حداقلی فلسطینی ها را نیز به رسیمت نشناخته و با تصویب قانون نژادپرستانه اسرائیل سرزمین یهودی حتی زمینه اخراج فلسطینی های ساکن سرزمین های اشغالی 1948 را فراهم ساخته است.
دولت ترامپ نیز در این همراهی گوی سبقت را از پیشینیان خود ربوده و با ارائه طرح معامله قرن و انتقال سفارت امریکا از به قدس، عملا بر نابودی فلسطین و تشکیل کشور واحد اسراییل صحه گذاشته است. در چنین شرایطی آیا باید باور کرد که مواضع نتانیاهو در خصوص الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی انتخاباتی است؟
اشاره به بخش هایی از مقاله زلمان شووال، سفیر اسبق رژیم صهیونیستی در آمریکا که در روزنامه صهیونیستی جروزالم پست منتشر شده در این ارتباط تامل برانگیز است.
او با تائید اقدامات بحران آفرین نتانیاهو می نویسد هیچ فلسطینی حتی آنهایی که وارد توافق با اسراییل شده اند موجودیت این رژیم را به رسمیت نمی شناسند و در منطقه نیز این رژیم در محاصره نیروهایی است که محو اسراییل را خواهانند.
سفیر سابق رژیم صهیونیستی می افزاید در کنگره و جنبش چپگرایان امریکایی که جنبش بایکوت اسراییل و خارج کردن سرمایه از سرزمین های تحت کنترل این رژیم را در پیش گرفته اند نشان دادن مخالفتشان با اشغالگری اسرائیل یا توسعه شهرک سازی نیست، بلکه هدف اصلی آن ها محو و نابودی این رژیم است.

--------------------------
رضا محمدمراد




نظر شما