شناسهٔ خبر: 35317188 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نویسنده گاردین خواستار پاسخ محکم اروپا به نتانیاهو شد

تهران - ایرنا - نویسنده روزنامه انگلیسی «گاردین» از کشورهای اروپایی خواست به تصمیم «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی، با اقدامات محکم پاسخ دهند.

صاحب‌خبر -

«کریس دویل» در گزارشی که روز گذشته (جمعه) در روزنامه گاردین منتشر کرد، افزود: نیروی های روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی وارد کریمه شدند و این شبکه جزیره را به خاک خود الحاق کردند.

واکنش بریتانیا و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا به این اقدام مسکو روشن و سریع بود. در یک تصمیم گیری منطقی و مناسب، تحریم هایی علیه روسیه اعمال شد. این تصمیم از اصل مقدس دیرینه مخالفت با تملک ارضی از طریق جنگ حمایت می کرد.

مدیر «شورای تفاهم اعراب و بریتانیا» در گزارش خود تصریح کرد: اکنون بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل وعده داده (در صورت پیروزی در انتخابات) بخش های بزرگی از کرانه باختری از جمله دره اردن و شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری را به اسراییل (سرزمین های اشغالی) ضمیمه کند.

اگر نتانیاهو در این مسیر غیرمحتاطانه گام بگذارد باید با پاسخی مشابه واکنش اروپایی ها به روسیه مواجه شود و اگر اقدام به دزدیدن بخش هایی از اراضی که به مردم فلسطین تعلق دارد، کند نباید انتظار داشته باشد که روابط تجاری با این رژیم مانند گذشته به روال عادی خود ادامه یابد.

دویل از رهبران اتحادیه اروپا از جمله انگلیس خواست این موضوع را کاملا روشن کنند.

 پنج کشور اروپایی شامل فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس با صدور بیانیه ای مشترک، اظهارات نتانیاهو مبنی بر الحاق «دره اردن» و مناطقی در کرانه باختری به سرزمین های اشغالی را محکوم کرده و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی توصیف کرده اند.

نتانیاهو روز سه ‌شنبه (۱۹ شهریور) اعلام کرد، در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی آتی قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند.

نتانیاهو در توجیه لزوم اعمال حاکمیت رژیم صهیونیستی بر منطقه دره اردن و شمال بحرالمیت مدعی شد، این دو منطقه با ارتفاعات جولان، کمربند امنیتی مهمی را برای اسراییل در خاورمیانه تشکیل می‌دهند.

نظر شما