شناسهٔ خبر: 35176493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر بهداشت: نسخه‌نویسی الکترونیکی؛ راه جمع کردن مراکز ناصرخسرویی

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: تنها راه جمع کردن مراکز ناصرخسرویی، نسخه‌نویسی الکترونیکی و جمع کردن دفترچه‌های کاغذی از دست مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس استان سمنان، سعید نمکی دقایقی پیش در آیین بهره‌برداری از طرح‌های بهداشت و درمان این استان اظهار کرد: خدمات بهداشتی و درمانی باید همواره تقویت شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وی اظهار کرد: پس از انقلاب دستاوردهای بسیار عظیمی در بخش‌های مختلف در نظام سلامت حاصل شده است؛ در دولت تدبیر و امید و با نگاه رئیس‌جمهوری در بحث سلامت، طرح تحول به اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح تحول سلامت حداقل سه درصد اعتبار اضافه‌تر از روال معمول به بخش سلامت تعلق گرفت. اجرای طرح تحول سلامت نیازمند مقدماتی مثل سیستم ارجاع، پرونده الکترونیکی سلامت، پزشک خانواده و .... بود که به انجام رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اولین اقدام ما در وزارت بهداشت، را اندازی پرونده الکترونیکی سلامت به‌عنوان ریل اصلی سلامت در خانواده‌ها بود. قسمت عمده‌ای از طرح پزشک خانواده تا پایان سال اجرایی شده و تا نیمه سال آینده به‌صورت کامل در کشور اجرایی خواهد شد.‌

نمکی بیان کرد: ما به فرموده رهبر معظم انقلاب و حمایت ریاست جمهوری، ایستاده‌ایم تا از تولید داخلی در بحث دارو حمایت کنیم؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور سیاست حمایت از تولید داخل را به هیچ قیمت از دست نخواهد داد و با غوغا سالاری نیز به دام مخالفان انجام این طرح نخواهد افتاد.

وی گفت: باید جای داروی وارداتی با 10 برابر قیمت، با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، دارویی را با همان کیفیت و با قیمت یک‌دهم به دست مردم برسانیم؛ با صدای رسا می‌گویم که با هیچ غوغا سالاری به عقب بازنخواهیم گشت.‌

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: تنها راه جمع کردن مراکز ناصرخسرویی، نسخه‌نویسی الکترونیکی و جمع کردن دفترچه‌های کاغذی از دست مردم است و تا پایان آبان ماه امسال، تمام داروخانه‌ها زیرساخت نسخه‌نویسی الکترونیک را ایجاد خواهند کرد.

نمکی افزود: جمع کردن مراکز ناصرخسرویی، از طریق هوشمند سازی نظام سلامت و به کار گماردن انسان‌های سالم در پشت سامانه‌هاست. تغییر رویکردها و سیاست‌ها در طرح دوم طرح سلامت از برنامه‌های راهبردی دیگر وزارت بهداشت است.‌

وی بیان کرد: متأسفانه ۳۰ درصد از هم‌وطنان ما فشارخون بالا رنج می‌برند که زمانی متوجه عارضه خود می‌شوند که روانه بیمارستان‌ها می‌شوند. استان سمنان، یکی از استان‌های بسیار موفق کشور در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون هستند.‌

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در طرح بسیم ملی فشارخون سه میلیون نفر از مبتلایان فشارخون بالا پایش شده و ۱۰ میلیون نفر از هم‌وطنان ما که در آستانه معضل فشارخون بالا بودند، شناسایی شدند؛ از ابتدای مهرماه، طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در سطح کشور اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/2249/م/و

نظر شما