شناسهٔ خبر: 66601341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جعل کننده رسیدهای بانکی در کیش دستگیر شد

کیش- ایرنا- رییس پلیس فتا جزیره کیش با تاکید بر اینکه مجرمین سایبری در این جزیره از قانون در امان نیستند، گفت: جعل کننده معروف رسید بانکی در بازار کیش دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرگرد محسن بابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در تشریح جزئیات این پرونده اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از کسبه جزیره کیش به پلیس فتا و اعلام این که شخصی با استفاده از رسید جعلی اقدام به خرید کالا و کلاهبرداری کرده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: طی بررسی‌های صورت گرفته مشخص گردید متهم با مراجعه به فروشگاه‌ها و مغازه‌های سطح جزیره اقدام به خرید کالا نموده و با ارائه رسید جعلی از کسبه کلاهبرداری می‌کند؛ لذا با اقدامات فنی و پلیسی صورت گرفته متهم در کمترین زمان ممکن شناسایی و با هماهنگی قضایی صورت گرفته در مخفیگاه خود دستگیر شد.

وی ادامه داد: اموال بدست آمده از کلاهبرداری توقیف و برای ادامه رسیدگی به پلیس فتا منتقل گردید.

رییس پلیس فتای کیش از شهروندان خواست تا از هرگونه اعتماد به افراد ناشناس خودداری کرده و در هنگام فروش کالا حتما موجودی حساب بانکی خود را از طریق سامانه پیامکی، اینترنت بانک، دستگاه‌های خودپرداز یا کارتخوان بررسی و پس از حصول اطمینان از واریز وجه، کالارا تحویل خریدار دهند.

وی همچنین اعلام کرد: در صورتیکه اخیرا از آنان با این روش کلاهبرداری شده برای پیگیری موضوع به پلیس فتا مراجعه کنند؛ سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و شهروندان گرامی می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا و یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ موضوع را گزارش کنند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۹۸ درصد جرائم فضای مجازی کیش در سال گذشته کشف شده است و این آمار این جزیره را به رتبه نخست کشفیات جرایم سایبری در جهان تبدیل کرده است.

نظر شما