شناسهٔ خبر: 33754071 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

علوم پزشکی سمنان؛ چشم‌انتظار 17 ماه بدهی تأمین اجتماعی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تأمین اجتماعی این استان، 17 ماه بدهی به دانشگاه علوم پزشکی دارد که تنها بخش کوچکی از آن در روزهای آینده پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

نوید دانایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان، با اشاره به افزایش مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از سازمان‌های بیمه‌گر اظهار کرد: این بدهی‌ها هر روز در حال افزایش است و تا امروز تأمین اجتماعی، 17 ماه تأخیر پرداخت داشته است.

وی تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت نیز که از شرایط بهتری برخوردار است، حدود 6 ماه در پرداخت بدهی‌های خود تأخیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از بیمه‌شدگان این استان زیرپوشش تأمین اجتماعی هستند و این امر در روند ارائه خدمات کیفی اثرگذار است، اضافه کرد: طبق آمارهای ارائه‌شده، حدود 73 درصد بیمه‌شدگان استان سمنان زیرپوشش تأمین اجتماعی هستند که منجر به بروز مشکلاتی در زمینه خدمت‌رسانی مطلوب شده؛ چراکه منابع مالی محدود بوده و تأمین اجتماعی مطالبات را پرداخت نکرده است.

دانایی به پیگیری‌های صورت‌گرفته برای دریافت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اشاره و تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه پیگیری‌های مفصلی داشته و طبق آخرین خبرهای واصله، بخشی از مطالبات تأمین اجتماعی به دانشگاه در دست تسویه بوده و هنوز رقم آن مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه احتمالاً بیش از سه ماه از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از سوی تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شد، ادامه داد: تا پرداخت کل بدهی فاصله زیاد است؛ اما همین پرداختی هم در این اوضاع اقتصادی، پاره‌ای از مشکلات را برطرف خواهد کرد و منجر خواهد شد بخشی از بدهی به شرکت‌های دارویی و نیروهای دانشگاه رفع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اضافه کرد: بخشی از مشکلات مردم که منجر به بروز نارضایتی در آنها می‌شود، به عدم تأمین تجهیزات پزشکی و مصارف داخل بیمارستان برمی‌گردد که کمبود منابع مالی در آن دخیل بوده و این کمبود، حوزه تأمین دارو تجهیزات را هم با مشکل مواجه می‌کند.

دانایی خاطرنشان کرد: با وجود تمام کمبودها و نبود منابع مالی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تلاش کرده تا خدمات خود را در سطوح مختلف ارتقا دهد و از خدمت‌رسانی مطلوب دریغ نشده است.

انتهای پیام/74034/م/ح

نظر شما