شناسهٔ خبر: 34962171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاشمر در تسخیر دود قلیان

عضو شورای شهر کاشمر گفت: متاسفانه افزایش مصرف قلیان در اماکن عمومی کاشمر تبدیل به یک امر تفریحی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد ، محمد صادقی عضو شورای شهر کاشمر گفت: برای جلوگیری از مصرف قلیان در اماکن عمومی به خصوص بلوار سید مرتضی اقداماتی به صورت مقطعی صورت گرفت، اما نتیجه بخش نبود.

او تصریح کرد: متاسفانه روز به روز مصرف قلیان در اماکن عمومی کاشمر بیشتر می‌شود و این زیبنده شهر نیست، در حال حاضر خانواده‌ها شب‌ها که در اماکن عمومی حضور پیدا می‎کنند کنار خود قلیان دارند و به نوعی پای ثابت تفریح خانواده‏‌های کاشمری شده است.

عضو شورای شهر کاشمر با تاکید براینکه مصرف قلیان در اماکن عمومی توسط خانواده‌ها چهره خوشایندی ندارد و باید در این خصوص دستگاه‌های متولی مانع از مصرف قلیان در اماکن عمومی شوند، گفت: گاهی مشاهده می‎شود که قلیان توسط بانوان هم مصرف می‎گردد و به مرور مصرف قلیان در کاشمر در میان زنان نیز رو به افزایش است.

صادقی افزود: اکنون در این شهر شاهد تشکیل قلیان‌سرا‌ها و کافه‌های غیرمجازی هستیم که با احداث ساختمان و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی همراه است.

او که در رشته پزشکی تحصیل کرده، ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام شده عبور دود قلیان از داخل آب باعث افزایش میزان رطوبت و چسبندگی آن شده و به سرعت بر دیواره شش‌ها رسوب کرده و باعث تنگی نفس و بیماری‌های مختلف قلبی و عروقی می‌گردد.

عضو شورای شهر کاشمر با اشاره به تفریحی شدن استعمال قلیان گفت: متاسفانه چنان قبح قلیان در جامعه ریخته شده که گاه فرزندان در مقابل پدر و مادر خود به استعمال آن می‌پردازند و به دلیل بستر انحرافی که در جامعه فراهم‌شده مصرف آن در بین مردم عادی شده و کمتر کسی آن را عیب می‌داند.

صادقی از این که بعد از گذشت دو دهه هنوز آیین‌نامه ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی کاشمر رعایت نمی‌شود، افزود: به دلیل سودآوری تعداد مکان‌های عرضه قلیان به خصوص در منطقه کوهستانی کاشمر به کوهسرخ افزایش یافته است.
 
انتهای پیام// د.ف
 

افزایش مصرف قلیان کاشمری ها

نظر شما