شناسهٔ خبر: 66648731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حجت الاسلام موسوی تشریح کرد:

ده خدمت جدید و ابتکاری معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان گزارشی از عملکرد این معاونت در سال ۱۴۰۲ را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید عباس موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، به بیان گزارش مختصری از عملکرد این معاونت در سال ۱۴۰۲ پرداخت و اظهار داشت: معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان در راستای ارتقای سطح آموزشی مدارس علمیه استان و حل مشکلات طلاب، در سال ۱۴۰۲ اقدام به انجام کارها و اجرای طرح‌هایی کرده که هر کدام از آنها برای اولین بار با این کمیت و کیفیت در معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان صورت گرفته است.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان افزود: از آنجا که این اقدامات و فعالیت‌ها برای اولین بار صورت می‌گیرند، ما اسم آنها را «اولین‌ها» گذاشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اولین مورد از اولین‌های یازده گانه معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان در سال ۱۴۰۲، رشد قریب به ۳۰ درصدی در جذب و پذیرش طلاب جدیدالورود نسبت به سال ۱۴۰۱ بوده و دومین مورد برگزاری اولین آزمون و مصاحبه درس خارج فقه و اصول در دو نوبت با اساتید خوزستانی است.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان ابراز کرد: سومین مورد تربیت و تشکیل دو گروه متخصص آموزشی به منظور سرکشی به مدارس علمیه بود که این سرکشی‌های مستمر منجر به حل مشکلات طلاب و تغییر و تحول چشمگیر در بخش اداری معاونت‌های آموزش مدارس علمیه شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از این اولین‌ها، تشکیل و برگزاری مستمر کمیسیون رسیدگی به امور آموزشی طلاب به صورت هفتگی (دوشنبه هر هفته) بود که در این کمیسیون‌ها علاوه بر حضور الزامی تمامی مسئولین و کارشناسان واحدهای آموزشی، مدیران، معاونین آموزش و طلاب نیز می‌توانند حضور پیدا کرده و نقطه نظرات خود را با تمام واحدهای آموزشی در جلسه مطرح کنند.

حجت الاسلام موسوی گفت: پنجمین خدمت از خدمات معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان نیز تشکیل و برگزاری جلسات میز مدارس بود، این میز ویژه مدارسی برگزار می‌شد که مشکلات و مسائل آموزشی آنها نه در سرکشی‌ها و نه در کمیسیون دوشنبه‌ها، قابل برطرف شدن نبود.

وی ابراز کرد: در جلسات میز مدارس، مشکلات و مسائل آموزشی هر مدرسه با همفکری مدیر و معاون آن مدرسه و با هماهنگی و پشتیبانی حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیرحوزه علمیه خوزستان و هماهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، بررسی مجدد شده و حل می‌شدند.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان عنوان کرد: ششمین خدمت این معاونت در سال ۱۴۰۲ برگزاری اولین آزمون استادی مقدمات با اساتید خوزستانی بود که الحمدلله در حال حاضر ۹ نفر از اساتید خوزستان مجوز برگزاری آزمون استادی مقدمات را دارند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خدمات این معاونت ثبت رکورد جدید در برگزاری آزمون استادی است، در سال ۱۴۰۲ این معاونت سه بار (یک مرتبه سطوح عالی، یک مرتبه مقدمات و سطح یک و یک مرتبه صرفا مقدمات) آزمون استادی برگزار کرده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه هشتمین مورد از اولین‌های معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان در سال ۱۴۰۲ ارائه و اجرای طرح زمان بندی درسی است، اظهار کرد: برای اولین بار در ترم دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳ _ ۱۴۰۲ کارگروهی با حضور حجت الاسلام حسن نوروزی مدیر مدرسه آل طیب و حجت الاسلام مهدوی روشن معاون مدرسه با هدف و رسالت پایش دروس ابلاغی مرکز مدیریت تشکیل شد که هدف از طرح زمان بندی درسی بررسی آسیب‌ها و نقاط ضعف و قوت محدوده‌های درسی در پایان هر ترم بود و نتیجه اولیه آن را در ترم دوم امسال ان‌شاءالله شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین این معاونت با رویکرد تقویت و پشتیبانی علمی مدارس علمیه اقدام به ارائه و اجرای طرح مشاوره علمی در برخی از مدارس به‌صورت آزمایشی کرده که این طرح به صورت مرحله‌ای برگزار خواهد شد و در مرحله اول این طرح ادبیات عرب طلاب در حال تقویت است.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان ابراز کرد: سه مرحله طرح مشاوره علمی به قرار ذیل است:

پایه‌های ۲ و ۳ کارگاه ادبیات عرب
پایه‌های ۴ تا ۶ کارگاه بررسی برخی از مسائل فقهی و اصولی
پایه‌های ۷ تا ۱۰ کارگاه تعمیق به بخش‌های مهم کتب فقهی و اصولی بصورت مشاوره‌ای

وی گفت: دهمین مورد از اولین‌های معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان، ارائه و اجرای طرح شیخ طوسی است که این طرح به صورت فعالانه به مدارج علمی جامعه هدف یعنی مدیران، معاونین مدارس، اساتید و مبلغین، در سه محور شفاهی، پایان نامه و مصاحبه درس خارج می‌پردازد.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: آخرین مورد از اولین‌های معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان، ثبت رکورد در برگزاری آزمون‌های شفاهی است که با جدیت و تلاش همکاران آموزش طی ده ماه، ۱۸۱۵ آزمون شفاهی از ۹۰۰ مخاطب گرفته شده است.

انتهای پیام. /

نظر شما