شناسهٔ خبر: 66648703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور:

هیچ بانکی حق ندارد واحد تولیدی را بخاطر بدهی، تعطیل یا توقیف کند| مدیران اقتصادی دل شیر داشته باشند

بوشهر- دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با بیان اینکه هیچ بانکی حق ندارد واحد تولیدی را بخاطر بدهی، تعطیل یا توقیف کند گفت: مدیران اقتصادی باید دل شیر داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، محمدباقر آقاعلیخانی، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور دوشنبه شب در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر اظهار داشت: همه مسئولان و متولیان امور در کشور و استان ها موظف هستند در راستای رفع مشکلات بخش خصوصی و تولید کنندگان، اهتمام ورزند و برای رفع مشکلات، تلاش کنند.

وی افزود: ایران دارای منابع غنی و ارزشمندی است و ظرفیت های مهمی دارد که باید از تمام این ظرفیت ها نهایت بهره را ببریم.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور خاطر نشان کرد: دستگاه های نظارتی در کنار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هستند و با دستگاه هایی که همکاری نکنند، طبق قانون برخورد می شود.

آقاعلیخانی تصریح کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و ستاد تسهیل برای تقویت و جهش تولید نهایت توان خود را به کار می گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت اسمی تمام واحدهای تولیدی کشور مورد توجه و تاکید قرار دارد ابراز داشت: ۲۰۰ هزار واحد تولیدی در حوزه اقتصادی وجود دارد، که باید از حداکثر ظرفیت های واحدهای تولیدی استفاده بهینه کنیم.

آقاعلیخانی در توضیح این موضوع گفت: واحدهایی که تولیدشان زیر ۵۰ درصد است، باید ساز و کاری فراهم شود که ظرفیت تولید به بالای ۸۰ درصد برسد و اگر چنین شود، جهش تولید محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: بانک ها باید همکاری بیشتر و بهتر و موثرتری با تولید کنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی داشته باشند تا تولید رشد کند.

این مسئول ابراز داشت: مدیران و تصمیم گیران باید دل شیر داشته باشند و با انعطاف بیشتری نسبت به تولید کنندگان رفتار کنند و اگر ملاحظه کاری و سخت گیری بی‌مورد انجام دهیم با تحقق شعار سال مقابله کرده ایم.

وی با بیان اینکه هیچ بانکی حق ندارد واحد تولیدی را توقیف یا تعطیل کند، گفت: سه ماه به بانک های استان مهلت می دهیم که واحدهای بدهکار تولیدی را تعیین تکلیف کنند.

آقاعلیخانی با تقدیر از حوزه اقتصادی استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر از استان های پیشرو در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است و بخش زیادی از مصوبات این کارگروه در بوشهر عملیاتی و اجرایی شده و بوشهر یک‌الگوی مناسب در این عرصه است.

نظر شما