شناسهٔ خبر: 34913892 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون استاندار لرستان:

قیام عاشورا، درس آزادگی و ظلم ستیزی است

ثمینی، با اشاره به اهمیت تعظیم شعائر دینی، گفت: مکتب حسینی اسوه ظلم ستیزی و مبارزه با ظلم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،«محمود ثمینی»، شامگاه جمعه (۱شهریور) در آئین رونمایی از پرچم هیئت عزاداری خرم آبادی ها در کربلا، گفت: مکتب عاشورایی اسوه آزادگی، ظلم ستیزی و مبارزه با ظلم است.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، افزود: امام حسین (ع) زمانی که دیدند دین جدشان به انحراف رفته است فرمودند اگر دین رسول اسلام بجز اهداء خون و جان من حفظ نمی شود پس شمشیرها مرا دریابید و همین اتفاق افتاد.

 

وی با اشاره به اهمیت تعظیم شعائر دینی، افزود: تعظیم شعائر از دستورات الهی و پیامبر گرامی اسلام است.

 

ثمینی، با تاکید به اینکه ملت ایران با الگو گیری از مکتب عاشورایی در مقابل ظلم جهانیان ایستاد، گفت: برنامه ریزی جدی برای ترویج و نهادینه سازی مکتب عاشورایی، ضروری است.

 

وی، اظهار داشت: باید در برابر کسانی که جان خود را در راه خداوند متعال بر کف دست قرار دادند و هدیه کردند، تعظیم نمود.

 

ثمینی، با بیان اینکه زنده نگه داشتن دین اسلاو ظلم ستیزی و مبارزه با ظلم از اهداف قیام امام حسین(ع) بوده است، اظهار کرد: نهادینه سازی فرهنگ عاشورایی مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز فرهنگ انقلاب اسلامی در جهان صادر شده است، گفت: نیروهای جان برکفان سپاه و ارتش  جمهوری اسلامی با الگو گرفتن از مکتب عاشورایی در دفاع از جبهه مقاومت و مردم مظلوم سوریه، عراق و یمن  صحنه های بی بدیلی به نمایش گذاشته اند.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، با اشاره به رونمایی از پرچم هیئت عزاداری خرم آبادی ها در کربلا، گفت: امید می رود این مهم بستر اتحاد و انسجام بیشتری بین هیئت های مذهبی و ارائه خدمات مظلوب به زائران اربعین حسینی باشد.

نظر شما