شناسهٔ خبر: 34860811 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

به منظور افزایش تولید نفت؛

واگذاري طرح‌هاي جديد نفتي به بخش خصوصي

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- مدیر پشتیبانی ساخت کالای شرکت ملی نفت: تاکنون قرارداد 10طرح با بخش‌خصوصی امضا شده و 10 قرارداد دیگر در دستور کار است.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای رامین قلمبر دزفولی مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران در جمع اعضای کمیسیون انرژی اتاق تهران به طرح نگهداشت و افزایش توان تولید میدان‌های نفتی کشور که در قالب 33 بسته کاری تعریف شده هم اشاره کرد و افزود: تاکنون قرارداد 10 طرح با بخش‌خصوصی امضا شده و امضای 10 قرارداد دیگر این طرح نیز در دستور کار است.
وی گفت: با اجرای این بسته‌های کاری، روزانه حدود 280 هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت ایران افزوده خواهد شد.
وی ادامه داد: براساس مصوبه شورای اقتصاد ارزش این طرح ها حدود 6 میلیارد و 200 میلیون دلار تعیین شده است و همه این پروژه‌ها به پیمانکاران داخلی واگذار خواهد شد.
وی گفت: بودجه مورد نیاز اجرای این پروژه‌ها نیز از محل فروش اوراق تامین می‌شود و فرآیند فروش اوراق از پارسال کلید خورده است.
آقای قلمبر دزفولی گفت: 40 درصد وزنی این پروژه‌ها را کالا و تجهیزات دربرمی‌گیرد که از این میزان، حداقل 70 درصد آن تجهیزات و کالای ساخت داخل خواهد بود.
طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره - جاسک به طول حدود 1030 کیلومتر درحال اجراست که همه لوله مورد نیاز احداث این خطوط لوله از داخل کشور تامین می‌شود و پمپ‌های مورد نیاز این مسیر نیز از شرکت‌های داخلی تامین خواهد شد.
وی گفت: در شرکت ملی نفت ایران 84 قلم کالا احصا شده که نخستین بار فهرست اقلام و سازندگان این 84 قلم کالا به اسناد مناقصه‌های این پروژه‌ها پیوست شده است.
وی افزود: در بخش کالایی، به غیر از 10 گروه نخست طرح بومی‌سازی کالا‌های کاربردی که قرارداد آن‌ها امضا شده است، با دو بانک داخلی کشور برای گشایش اعتبار اسنادی ریالی توافق شده و به پیمانکاران پروژه‌های یادشده اعتبارات اسنادی (ال‌سی) ریالی داده می‌شود.
آقای قلمبر دزفولی با بیان اینکه طرح های ده‌گانه دوم به‌زودی رونمایی شده و مناقصه‌های آن برگزار خواهد شد، گفت: در پروژه‌های ده‌گانه دوم، هشت گروه احصا شده و موافقت اولیه نیز به دست آمده است.

نظر شما