شناسهٔ خبر: 34819010 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با هدف گسترش همکاریها؛

دیدار فرمانده ناجا با وزیر کشور عراق

وزیر کشور عراق و هیات همراه که به تهران سفر کرده است عصر امروز با فرمانده نیروی انتظامی کشور دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار حسین اشتری در دیدار یاسین طاهر الیاسری ضمن خیرمقدم به وی از حسن نظر وی و مسئولان دولت عراق به مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و گفت: مردم ایران و عراق به علت وابستگی‌های دینی و اشتراکات فرهنگی از دوستی و محبت عمیق برخوردارند و اوج این ارتباط در حماسه بزرگ اربعین حسینی (ع) نمود و بروز دارد.
فرمانده نیروی انتظامی کشور افزود: پلیس در اربعین از ۳۰ هزار نیروی خود برای برقراری امنیت و تسهیل در سفر زائرین ایرانی استفاده خواهد کرد و امسال با بازگشایی مرز خسروی این تعداد افزایش خواهد یافت ضمن اینکه نیروی انتظامی برای برگزاری باشکوه این مراسم عظیم معنوی همکار و در کنار شما خواهد بود.
سردار اشتری با اشاره به توانمندی‌های پلیس جمهوری اسلامی ایران، گفت: زیر نظر فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) آمادگی داریم توانمندی، ظرفیت‌ها و تجربیات خود را برای ارتقاء پلیس عراق در اختیار بگذاریم و متقابلا از تجربیات شما نیز استفاده نماییم.
وزیر کشور عراق نیز در این دیدار با تشکر از مهمان نوازی مقامات ایرانی از وی و هیات همراه گفت: تسهیل سفر زوار در اربعین کار بزرگی است و اجر و ثواب زیادی دارد و خداوند بر ما منت گذاشت تا این کار به دست ما انجام شود.
یاسین طاهر الیاسری افزود: در عراق کمیته ویژه‌ای برای اربعین داریم که مسائل مربوط به اربعین در این کمیته مطرح و حل و فصل می‌شود و هر ساله شاهدیم که مراسم اربعین باشکوهتر برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: به نظر من جمهوری اسلامی ایران همیشه ما را از تهدیدات نجات داده است و این در موضوع در حمله داعش به عراق به اثبات رسید.
وزیر کشور عراق در بخش دیگری از سخنانش گفت: به تجربیات پلیس جمهوری اسلامی نیاز داریم و قبلاً هم هیأتی برای آشنایی و کسب تجربه به ویژه برای راه اندازی مرکز فوریت‌های پلیسی در عراق، همچنین نحوه خدمات دهی به مردم از طریق بخش خصوصی به ایران اعزام شده اند و امیدواریم با همکاری شما بتوانیم در اسرع وقت این مراکز را راه اندازی کنیم.
وی افزود: مقرر کرده ایم در ایام اربعین زائران ایرانی تنها با گذرنامه معتبر، بدون روادید وارد کشور عراق شوند و همه تلاشمان را برای امنیت زوار حسینی (ع) در ایام اربعین پس از خروج از مرز خسروی بکار خواهیم گرفت.

نظر شما