شناسهٔ خبر: 34829777 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ديدار و گفت و گوي وزير کشور عراق با سردار اشتري در ستاد ناجا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- در دیدار سرلشکر "یاسین طاهر الیاسری"؛ وزیر کشور عراق با سردار "حسین اشتری"؛ فرمانده نیروی انتظامی بر تسهیل تردد و تأمین امنیت زوار اربعین حسینی تأکید شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پلیس، دقایقی پیش سرلشکر "یاسین طاهر الیاسری"؛ وزیر کشورعراق به اتفاق هیئت همراه با سردار "حسین اشتری"؛ فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ستاد فرماندهی ناجا دیدار و گفت و گو کرد.
سردار اشتری در این دیدار اظهار داشت: خدمت برادر بزرگوار و عزیز سرلشکر دکتر"یاسین طاهر الیاسری" و هیئت همراه خیرمقدم عرض می کنم و امید است این دیدار و نشست به تقویت تعاملات  بیش از پیش دو کشور دوست و برادر، ایران و عراق منتج شود.
فرمانده ناجا با اشاره به روابط دیرین و دوستانه دولت ایران اسلامی و عراق، ادامه داد: طی سال های گذشته شاهد تقویت روابط دوکشور هستیم و هرساله مشتقان زیادی برای زیارت عتبات عالیات عازم عراق می شوند؛ از طرفی ما نیز در مشهد مقدس میزبان  زوار و مشتاقان عراقی برای زیارت هستیم.
عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به برگزاری مراسم و کنگره عظیم اربعین حسینی (ع)، خاطر نشان کرد: هر ساله همزمان با دهه محرم و اربعین شاهد حضور عظیم و باشکوه زوار ایرانی در عراق هستیم  و هرساله بر تعداد عاشقان و زوار اربعین افزوده می شود.
وی با اشاره به توافقات صورت گرفته میان دو کشور برای حذف روادید (ویزا) اربعین، یادآور شد: با تحقق این مهم قطعا امسال شاهد حضور جمعیت گسترده تری از زوار اربعین در عراق خواهیم بود.
سردار اشتری با اشاره به توافقات صورت گرفته در خصوص بازگشایی مرز خسروی، بیان کرد: ان شاء الله امسال زوار اربعین حسینی(ع) از چهار مرز زمینی و اصلی چذابه، شلمچه، مهران و خسروی تردد می کنند.
وی با تأکید بر لزوم تسهیل تردد زوار اربعین، خاطر نشان کرد: بر تأمین امنیت زوار تأکید داریم و ان شاء الله با هماهنگی های صورت گرفته میان دو کشور ایران و عراق امسال نیز شاهد برگزاری باشکوه مراسم اربعین خواهیم بود.
فرمانده ناجا با اشاره به گسیل امکانات پلیس در مرزهای سه گانه طی سال های گذشته، خاطر نشان کرد: سال گذشته حدود 30 هزار نفر از نیروهای پلیس برای خدمات دهی به زوار اربعین در مرزهای سه گانه حضور داشتند و امسال نیز با بازگشایی مرز خسروی قطعا میزان حضور نیروها را افزایش خواهیم داد.
وی با اشاره به فعالیت قرارگاه اربعین ناجا طی سال های گذشته، ادامه داد: امسال نیز با قوت بیشتری فعالیت ها و مأموریت هایمان را در این قرارگاه دنبال می کنیم.
فرمانده ناجا با اشاره به میهمان نوازی مردم عراق از زوار اربعین حسینی(ع)، ادامه داد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بارها تأکید فرموده اند:" قدردان مهمان نوازی مردم عراق باشید"؛ میزبانی شما در اربعین اقدام بسیار بزرگ و ارزشمندی است و ما قدردان شما و مردم عراق در میزبانی و مهمان نواز زوار اربعین هستیم.  
عالی ترین مقام انتظامی کشور با تشریح اقدامات نیروی انتظامی در تسهیل تردد و امنیت زوار اربعین، خاطر نشان کرد: از همه ظرفیت ها برای خدمات دهی مطلوب به زائران اربعین حسینی(ع) بهره خواهیم گرفت و ان شاء الله به برکت لطف خداوند و عنایت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) شاهد هماهنگی بهتر مسئولان دو کشور برای خدمات دهی بهتر به زوار خواهیم بود.
سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود از اعلام آمادگی پلیس ایران برای تبادل دانش و تجربه پلیسی با پلیس عراق خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در حالی که در همسایگی بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر یعنی افغانستان است اما در مبارزه با مواد مخدر در خط مقدم و پیشتاز می باشد.
وی، مقابله با جرایم سازمان یافته را نیازمند همکاری دو کشور دانست و خاطرنشان کرد: این آمادگی را داریم که ضمن بهره مندی از دانش و تجربه پلیس عراق، تجربیات، مهارت ها و دانش خود را نیز به پلیس کشور دوست و برادر عراق منتقل کنیم.
گفتنی است، در پایان این نشست هدایایی به رسم یادبود به وزیر کشور عراق از سوی فرمانده ناجا اهدا شد.

نظر شما