شناسهٔ خبر: 34750126 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جزئیات مراسم تشییع پیکر آیت الله «آ میر احمد تقوی» اعلام شد

باتوجه به اینکه بسیاری از عزیزان از استان های دور و نقاط مختلف کشور خواهان حضور در مراسم وداع با این عالم فرهیخته هستند، زمان دقیق مراسم تشییع تا این لحظه مشخص نشده و در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، در پی انتشار خبر درگذشت عالم ربانی حضرت «آیت الله آ میراحمد تقوی مقدم»، جزئیات مراسم تشییع و ختم این روحانی جلیل القدر اعلام شد.

 

براساس این گزارش، یکی از اعضای بیت این روحانی فقید گفت: براساس مصوبات صورت گرفته پیکر آ میراحمد تقوی در مدرسه حوزه علمیه دهدشت به خاک سپرده خواهد شد.

 

تقوی در مورد محل برگزاری مراسم عبادی نماز گفت : نماز میت بر پیکر آمیر احمد تقوی مقدم در استادیوم آزادی دهدشت بر گزار می شود.

 

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته و همفکری مسئولان ارشد شهرستان کهگیلویه با بیت آ میراحمد، محل برگزاری مراسم ختم و ترحیم این عالم ربانی در مصلای شهر دهدشت خواهد بود.

 


تقوی در مورد زمان و ساعت تشییع مراسم پیکر آیت الله آ میراحمد تقوی مقدم یادآور شد: باتوجه به اینکه بسیاری از عزیزان از استان های دور و نقاط مختلف کشور خواهان حضور در مراسم وداع با این عالم فرهیخته هستند، زمان دقیق مراسم تشییع تا این لحظه مشخص نشده و در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد.

 

شایان ذکر است، آیت الله «میراحمد تقوی‌ مقدم» مشهور به «آ میراحمد» سال ۱۳۰۲ در بهبهان متولد و بعد دو سال از تولد به کهگیلویه منتقل شد.

 

پدر وی میر علی صفدر تقوی عالم منطقه کهگیلویه بود.

 

خواندن، نوشتن و مقدمات عربی و قرآن را نزد پدر آموخت، مقدمات را در بهبهان نزد شیخ عبدالهادی مجتهدی فرا گرفت و در سال ۱۳۲۸ عازم نجف اشرف شد.

 

آ میراحمد تقوی یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌ های استان کهگیلویه و بویراحمد در این برهه از تاریخ استان است که پس از طی مدارج علمی در نجف اشرف تاکنون بیش از ۵۰ سال است که در کسوت یک عالم دینی منشاء خدمات فراوان و مرجع امور مردم است.

نظر شما