شناسهٔ خبر: 34757382 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پیام تسلیت مسئولان کشوری و استانی در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی

مسئولان و مدیران کهگیلویه و بویراحمد در پیام‌هایی جداگانه درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج،‌ در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی موسس حوزه علمیه دهدشت مدیران و مسئولان کشوری و استانی هر یک در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت این روحانی فرزانه را تسلیت گفتند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی روحانی برجسته و شاخص کهگیلویه و بویراحمدی صبح امروز به دلیل کهولت سن در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت درگذشت.

مراسم خاکسپاری پیکر مطهر عالم ربانی و موسس حوزه علمیه دهدشت فردا جمعه 25 مردادماه ساعت 17 عصر در شهر دهدشت برگزار می‌شود.

آئین نماز میت در میدان مرکزی شهر دهدشت برگزار و پیکر این بزرگوار در مدرسه حوزه علمیه دهدشت به خاک سپرده می‌شود و محل برگزاری مراسم ختم و ترحیم این عالم ربانی در مصلای شهر دهدشت است.

پیام تسلیت معاون مهندسی رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران

سردار عظیمی‌فر معاون مهندسی رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی رحلت عالم ربانی آمیراحمد تقوی پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

عالم مجاهد حجت‌الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی عالمی خوشنام و از دنیا بریده و مردم‌دار و متقی بود که عمر خود را صرف خدمت به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه کهگیلویه بزرگ کرد و هیچ گاه در این چند دهه از عمر پر برکت خود از مردم رویگردان نبود.

آن عالم ربانی برای به بار نشستن انقلاب و نشر اندیشه‌های امام و ترویج اسلام همواره در صحنه حاضر بود و در دوره زعمات امام خامنه‌ای نیز هیچ گاه خللی در ولایتمداری آن عالم با بصیرت ایجاد نشد و لذا قبل از هر چیز بزرگترین خصیصه آمیراحمد تقوی رحمت‌الله علیه صفت ولایتمداری بود.

ساده‌زیستی آمیراحمد تقوی باید الگویی برای جوانان امروزی باشد که در عین نام و نشان و بزرگی و جذبه‌ای که در بین مردم و مسئولان داشت با تزکیه نفس به زندگی اعیانی و خوش‌نشینی پشت کرد.

بدون شک آحاد مردم و اقشار مختلف مردم وداعی باشکوه با این عالم مجاهد خواهند داشت و قدرشناسی خود را از مجاهدات چند دهه‌ای آمیراحمد تقوی این بار در برنامه‌های تشییع و تدفین و سایر مراسمات به منصه ظهور برسانند.

پیام تسلیت استاندار کهگیلویه و بویراحمد

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید آمیر احمد تقوی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ارتحال جانسوز عالم ربانی و سیدی پاک از تبار فاطمه الزهرا(س) حجت‌الاسلام والمسلمین سید آمیر احمد تقوی(رضوان‌الله علیه) موجب تأثر و تأسف فراوان شد.

آن روحانی ساده زیست و مردمی سالیان متمادی از عمر شریفشان را در راه ترویج معارف اهل‌بیت(ع) و ترویج اندیشه تابناک اسلامی صرف کردند و طلاب زیادی را در حوزه علمیه دهدشت تربیت کرد.

ایشان از خدمتگزاران صادق دین و مذهب بودند و در دوران عمر پر برکت خویش برای اعتلای فرهنگ دینی و خدمت به مردم از هیچ تلاشی فرو گذار نکردند و همواره عامل به احکام اسلام ناب محمدی بوده و الگوی تمام عیار انسانیت و موجب فخر و مباهات جنوب کشور بود‌.

اینجانب ضایعه فقدان آن عالم جلیل القدر را به محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، خاندان مکرم، حوزه‌های علمیه، مردم شریف و نجیب استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض کرده و از درگاه یکتای بی‌همتا برای آن فقید سعید علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و أجر جزیل مسألت دارم.

متن پیام تسلیت عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران نیز در پیام تسلیتی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی را تسلیت گفت، در این پیام آمده است:

بسمه تعالی

العلماباقون مابقی الدهر

آسمان کهگیلویه و بویراحمد سوگوار مهرفروزانی است که با پرتو افشانی، عمر شریف خویش را صرف تبلیغ معارف اسلام و تشیع کرد.

رحلت عالم عامل وروحانی صریح الهجه و صادق الکلام و مهذب النفس جناب آمیراحمد تقوی موجب تاسف و تاثر شد ایشان که از جمله روحانیون ساده زیست و مروج دین بازبان قومش بود به برکت کرسی درس فقاهت و اخلاق انسانی موفق به تربیت صدها شاگرد فرزانه گردید که امروز جامعه از فیض وجودشان بهره مند است.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به بیت شریف معظم له و فرزندان عالمشان و علمای منطقه و همه مردم قدرشناس کهگیلویه وبویراحمد تسلیت گفته و رضوان الهی را برای آن مرحوم از خداوند متعال طلب می‌کنم یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

متن پیام تسلیت رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی

غلام رضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین آمیراحمد تقوی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

مطلع شدم عالم وارسته، روحانی زاهد، فخر سادات، سیدخوش سخن، متقی ساده زیست، کسی که خدا ترس بود و پناهگاه مردم مظلوم و محروم کهگیلویه بود حضرت حجت الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی دارفانی را وداع گفت.

مصیبت وارده را به سادات جلیل القدر و خاندان محترم و بالاخص فرزندان وارسته و گرامیشان تسلیت عرض میکنم.

تسلیت حجت الاسلام والمسلمین سیروس حکمتی نیک

حجت الاسلام والمسلمین سیروس حکمتی نیک مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح استان کهگلویه و بویراحمد نیز در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

((إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمة، لا یسدها شیء إلى یوم القیامة ))

با کمال تاسف و تاثر؛ ارتحال عالم ربانی، مبارز، امانتدار صدیق، و یاردیرین امام وانقلاب و رهبری، حضرت حجت الاسلام والمسلمین میراحمد تقوی را که طی عمر پربرکت خود منشأ برکات و خدمات فراوان بودند، به پیشگاه امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، حوزه های علمیه و بیت شریف ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

برای این فقیه جلیل‌القدر و ژرف نگر که از مروجین مکتب اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب روح بخش تشیع بود رحمت و رضوان واسعه الهی و برای بازماندگان صبرو اجر جزیل از درگاه خداوند متعال خواستارم.

متن پیام تسلیت سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

آن عالم ربانی، عمر پر برکت خویش را در راه تحصیل و تدریس علوم و معارف دینی و تربیت نفوس مستعده و تعمیق معارف اسلامی گذراند و اشتهار ایشان به ساده زیستی و طهارت نفس زبانزد خاص و عام بود.

ایشان عمر پرثمری را به تربیت نفوس، تهذیب نفس و ترویج معارف اهل بیت(علیهم السلام) صرف نمود. امید است ثمره این تلاش ها باقیات صالحات ارزشمندی برای آن فقیه بزرگوار باشد.

سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد این مصیبت جانسوز را به محضر مقدس حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری ، مراجع عظام تقلید(دامت برکاتهم) ،عموم مردم متدین و انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد، حوزه های علمیه، شاگردان، ارادتمندان و همه وابستگان بالاخص به فرزندان مکرم ایشان تسلیت عرض کرده و از درگاه الهی علو درجات برای آن فقید سعید و صبر توام با اجر را برای بازماندگان مسئلت می‌نماید.

پیام تسلیت نماینده بویراحمد و دنا در مجلس

غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در پیامی در گذشت عالم ربانی آ میراحمد تقوی را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر ارتحال عالم ربانی، معلم اخلاق و روحانی ساده زیست حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید میراحمد تقوی «رحمت‌الله علیه» که به حق بازمانده‌ای از روحانیت اصیل و خدمتگذار شیعه بودند و سالیان متمادی از عمر با برکت خود را در راه ترویج معارف اسلامی صرف خدمت به عالم تشیع کردند موجب تاسف وتالم فراوان شد.

اینجانب در کمال تأسف ضایعه فقدان آن عالم جلیل القدر را به حوزه‌های علمیه کشور، بیت مکرم و فرزندان محترم ایشان، سادات جلیل القدر و مردم فهیم، متدین و ولایتمدار استان کهگیلویه وبویراحمد تسلیت عرض کرده و از درگاه ایزدمنان برای آن مرحوم مغفرت و رحمت الهی و حشر با ائمه‌اطهار (ع) مسألت می‌نمایم.

متن پیام تسلیت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی

پرویز یزدان‌پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد درگذشت آیت الله آمیراحمد تقوی موسس حوزه علمیه دهدشت را تسلیت گفت.

خبر درگذشت پدری  وارسته  و جلیل القدر همچون ضربه ای  مهیب بر سر  مردمان متدین  این دیار و به ویژه مردم شریف کهگیلویه بزرگ فرود آمد و همه را در غم و ماتم فروبرد.

جایگاه این  روحانی  بزرگ و مصلح خیر اندیش در تاریخ معاصر این استان یگانه و کم نظیر است و به همین سبب خلاء فقدانش همیشه  همراه مردم خواهد بود ولی یاد و آموزه های انسانی  و خیرخواهانه حضرت آیت الله آمیر احمد تقوی همیشه چراغ راه مردم متدین  و جامعه مذهبی  این دیار خواهد بود.

ضمن عرض تسلیت به مردم جنوب ایران به‌ویژه مردم دین باور استان کهگیلویه و بویراحمد، شاگردان ایشان و خانواده‌های وابسته از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی مسئلت می‌داریم.

امید که به پاداش لحظه لحظه خیرخواهی‌ها و بزرگ منشی های آن مرد بزرگ از دریچه لطف حضرت حق، انوار شکیبایی و رحمت و نیک روزی بر زندگیتان سایه‌گستر باشد.

تسلیت مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی

لطف‌الله مسعودی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمد تقوی را تسلیت گفت.

خبر درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی موجب تأثر و تأسف فراوان شد.

آن بزرگوار سالیان متمادی از عمر شریفشان را در راه ترویج معارف ائمه هدی علیهم السلام و خدمت به اهل علم و مؤمنین شهرستان کهگیلویه صرف کرند و به حق از خدمتگزارانی صادق دین و مذهب بودند.

خدمات آن روحانی وارسته در شهرستان کهگیلویه و ترویج و نشر معارف نورانی اهل‌البیت علیهم‌السلام و تربیت شاگردانی فاضل، خاطره‌ای ماندگار از آن عالم بزرگوار باقی خواهد گذاشت.

اینجانب ضایعه فقدان آن عالم جلیل القدر را تسلیت عرض کرده و از خداوند منان برای آن فقید سعید علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و أجر جزیل مسألت دارم.

متن پیام رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد

پیام حجت‌الاسلام سید جواد خاضع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمد تقوی به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

خبر ارتحال عالم مجاهد و مخلص حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آمیر احمد تقوی «رحمت الله علیه» که عمر گرانبهای خود را صرف تعلیم و تعلم و خدمت به دین و مکتب اهل بیت علیهم السلام و مردم نمود، موجب تاثر و اندوه فراوان شد.

خدمات برجسته علمی_تبلیغی، تاسیس حوزه علمیه مبارکه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دهدشت که به عنوان باقیات الصالحات و یادگار ماندگار و پایگاه مستحکم و پرفیض علمی آن عالم فرزانه محسوب می‌شود و پرورش شاگردان فراوان، در کنار تقوا، تهجد، اخلاص، زهد، و ساده زیستی کم نظیر این عالم ربانی و نیز مردمداری، سابقه مبارزاتی، تعهد و خدمات انقلابی و پشتیبانی و حضور مستمر در مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی، شخصیت جامعی از ایشان ساخته بود.

بی‌شک فقدان این روحانی برجسته جنوب کشور و پدر معنوی کهگیلویه بزرگ مصیبتی اندوه بار و ثلمه‌ای بزرگ و ضایعه‌ای جانکاه است.

اینجانب ارتحال ملکوتی آن عالم عامل و پارسا را به محضر مبارک امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ؛ مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، عموم مردم متدین و انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد، حوزه‌های علمیه، شاگردان، ارادتمندان و همه وابستگان بالاخص به فرزندان مکرم ایشان  تسلیت عرض کرده و رحمت و مغفرت الهی و علو درجات ایشان و حشر با اولیاءالله و اجداد طاهرینشان را از خداوند متعال مسالت می‌کنم.

پیام تسلیت رئیس دفتر نظارت وبازرسی انتخابات

حجت‌الاسلام سید قدرت الله خرم روز رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی را تسلیت گفت.

خبر ارتحال  عالم ربانی  حجت‌الاسلام والمسلمین آمیراحمدتقوی مقدم باعث  تاسف وتالم فراوان  شد.

آن شخصیت بزرگ و الهی سراسر عمر شریف و طولانی و پر برکت خود را در راه اعتلای دین ومعنویت و تبلیغ مذهب شیعه و حمایت از فقرا و محرومین سپری کرد و با تاسیس و اداره حوزه علمیه و تربیت شاگردان برجسته نقش زیادی در ترویج دین در منطقه جنوب داشت.

فقدان این عالم بزرگ و معنوی را به مردم ولایت مدار استان وهمه ارادتمندان و شاگردان و فامیل و بستگان ایشان و جمیع سادات  بالاخص سادات رضا توفیقی و مخصوصا فرزندان ایشان خاصه حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین تقوی و سید مصطفی تقوی  تسلیت عرض کرده و برای آنها صبر و اجرالهی و برای آن  عالم ربانی علو درجه ،رحمت ومفغرت الهی خواهانم.

پیام تسلیت رئیس دانشگاه آزاد

کرم جانی رئیس دانشگاه آزاد استان کهگیلویه وبویراحمد درپی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی رئیس فقید حوزه علمیه دهدشت و پدر معنوی کهگیلویه پیام تسلیت صادر کرد.

با کمال تاسف و تاثر ارتحال عالم ربانی، مبارز، امانتدار صدیق و یاردیرین انقلاب و نظام اسلامی، رئیس فقید حوزه علمیه و پدر معنوی کهگیلویه بزرگ حضرت آمیر احمد تقوی را که طی عمر پربرکت خود منشأ برکات و مجاهدت در سنگرهای مختلف جمهوری اسلامی منشأ خدمات فراوان شدند، به پیشگاه امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، حوزه های علمیه و بیت شریف ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

برای این فقیه جلیل‌القدر و ژرف نگر که از مروجین مکتب اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب روح بخش تشیع بود رحمت و رضوان واسعه الهی و برای بازماندگان صبرو اجر جزیل از درگاه خداوند متعال خواستارم.

انتهای پیام/ح

نظر شما