شناسهٔ خبر: 34755526 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تسلیت شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی

یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه و بویراحمد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار کهگیلویه، نماینده ولی فقیه در سپاه فتح و برخی دیگر از مسئولان و شخصیت‌ها در پیامی‌هایی جداگانه درگذشت عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید میراحمد تقوی موسس حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه و از مشاهیر و علمای برجسته کهگیلویه وبویراحمد را تسلیت گفتند.

عدل هاشمی پور در این پیام که نسخه ای از آن روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته آورده است: خبر ارتحال عالم وارسته و ربانی حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج سید میر احمد تقوی(ره) موجی از غم و اندوه را بر خطه جنوب بالاخص استان کهگیلویه و بویراحمد و رهروان علم و اخلاق و حوزه های علمیه مستولی نمود و موجبات تألم و تأثر فراوان گردید.

در ادامه این پیام آمده است: آن عالم دینی در طول عمر پر برکت خویش منشأ خدمات فراوانی از قبیل: ترویج و تبیین دین مبین اسلام، ارشاد جامعه، اصلاح ذات البین، حمایت و مساعدت در تأسیس مساجد و حسینیه ها به ویژه حوزه علمیه و تربیت طلاب و مبلغان دین و اخلاق بوده است که ان شاءالله به عنوان باقیات و صالحات نزد خدای متعال محفوظ هستند.

فرماندار کهگیلویه نیز با صدور پیامی عنوان کرد: ارتحال عالم ربانی فقیه وارسته مرحوم حضرت حجت الاسلام والمسلمین آمیر احمد تقوی که در عین ساده زیستی حیات پر برکت خود را صرف هدایت ،ترویج فرهنگ اسلامی ،خدمت به مردم شریف کهگیلویه نمود موجب تاثر و تالم خاطر شده است.

علیرضا اتابک افزوده است:  رحلت آن عالم و فقیه فاضل را به ارادتمندان ،روحانیت معزز،حوزه های علمیه،مردم شریف شهرستان کهگیلویه و بازماندگان و وابستگان ایشان تسلیت عرض نموده ؛علو درجات و رحمت واسعه الهی برای ان فقیه ارزشمند از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای  کهگیلویه و بویراحمد نیز با صدور پیام تسلیت به مناسبت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید میراحمد تقوی موسس حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه نوشت: ارتحال عالم ربانی ، روحانی وارسته ، حجت الاسلام و المسلمین آ میراحمد تقوی موجب تاثر و تالم خاطر فراوان شد.

علی داوودی مهر در این پیام اضافه کرد: وی از نخستین روزهای انقلاب اسلامی همراه با رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همگام با مقام معظم رهبری و در کنار مردم بزرگوار استان کهگیلویه و بویراحمد و بالاخص مردم شهرستان کهگیلویه در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب گام برداشته و منشاء اثرات خیر و برکات فراوانی در سطح استان و جنوب کشور بوده است .

از نخستین روزهای انقلاب اسلامی همراه با رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همگام با مقام معظم رهبری و در کنار مردم بزرگوار استان کهگیلویه و بویراحمد و بالاخص مردم شهرستان کهگیلویه در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب گام برداشته و منشاء اثرات خیر و برکات فراوانی در سطح استان و جنوب کشور بوده است .

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد نیز با صدور پیامی رحلت باتقوی مجاهدی نستوه،استاد بزرگ ، پدری دلسوز و مهربان،مردی ازجنس و همدرد مردم ،سیدی از سلاله جلیل القدر زهرای مرضیه سلام الله علیها حضرت حجه الاسلام والمسلمین آمیراحمدتقوی (رضوان الله تعالی علیه) را محضر صاحب الزمان (عجل الله تعالی)و همه مردم استان کهگیلویه وبویراحمد خصوص فرزندان و بیت شریف آن عالم ربانی و سادات بزرگوار سیدمحمود تسلیت گفت.

سرتیپ دوم پاسدار مهدی انصاری در ادامه این پیام از خداوند منان غفران و رحمت الهی را برای آن عالم ربانی و صبر جزیل برای بازماندگان خواستار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در پیامی با تسلیت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین آمیراحمد تقوی موسس حوزه علمیه دهدشت گفت: آمیر احمد تقوی مبارز، امانتداری صدیق، و یار دیرین امام، انقلاب و رهبری بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیروس حکمتی نیک در این پیام آورده است: آمیر احمد تقوی عالم ربانی، مبارز، امانتدار صدیق، و یار دیرین امام و انقلاب و رهبری بود که طی عمر پربرکت خود منشأ برکات و خدمات فراوان بودند.

وی برای این فقیه جلیل القدر و ژرف نگر که از مروجین مکتب اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب روح بخش تشیع بود رحمت و رضوان واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل از درگاه خداوند متعال خواستار شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی رحلت عالم ربانی و مجاهد نستوه حضرت آیت الله آقامیراحمدی تقوی یار دیرین امام و رهبری را تسلیت گفت.
 

در متن این پیام آمده است: ارتحال جانسوز عالم ربانی  و سیدی پاک از تبار فاطمه الزهرا (س)حجت الاسلام و المسلمین آمیر احمد تقوی (رضوان الله علیه) موجب تأثر و تأسف فراوان گردید. آن روحانی ساده زیست و مردمی سالیان متمادی از عمر شریفشان را در راه ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام و ترویج اندیشه تابناک اسلامی صرف نمودند و طلاب زیادی را در حوزه علمیه دهدشت تربیت نمود .

 در ادامه عنوان شده است: ایشان از خدمتگزاران صادق دین و مذهب بودند و در دوران عمر پر برکت خویش  برای اعتلای فرهنگ دینی و خدمت به مردم  از هیچ تلاشی فرو گذار  نکردند و همواره عامل به احکام اسلام ناب محمدی بوده و الگوی تمام عیار انسانیت و موجب فخر و مباهات جنوب کشور بود.

در پایان بیان شده است: اینجانب ضایعه فقدان آن عالم جلیل القدر را به محضر رهبر  فرزانه انقلاب اسلامی،خاندان مکرم  ، حوزه های علمیه ، مردم شریف و نجیب استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض نموده و از درگاه یکتای بی همتا برای آن فقید سعید علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و أجر جزیل مسألت دارم.
 

حجت الاسلام و المسلمین حاج سید میراحمد تقوی موسس حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه و از مشاهیر و علمای برجسته کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز پنجشنبه در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به لقاء الله پیوست.

میراحمد تقوی با توجه به موقعیت و شخصیت برجسته خود و با نفوذ کلامش و احترام ویژه ای که میان مردم منطقه داشت در مقطع مهم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ در منطقه حساس و عشایری کهگیلویه، فرایند این تحول مهم را با درایت تمام، مدیریت و رهبری کردند و پس از پیروزی انقلاب نیز با تمامی وجود و اعتبار معنوی خویش را در خدمت تحکیم و استقرار نظام نوپای اسلامی قرار داد.

۷۵۳۱/۶۱۱۰


 

نظر شما