شناسهٔ خبر: 34327830 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

کدام استان پایین‌ترین درآمد سرانه را دارد؟

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه کشور گفت: سهم تولید ناخالص داخلی چهارمحال و بختیاری حدود هفت دهم درصد است یعنی درآمد خانواده‌ها بسیار پایین‌تر از بقیه استان‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حمید پورمحمدی ظهر پنج شنبه در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اظهار داشت: اکنون ظالمانه ترین تحریم‌های تاریخی بر علیه ملت ایران وضع شده است.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه کشور افزود: در سال گذشته حدود دو میلیون بشکه نفت از کشور صادر شد و امسال بودجه با ۳۰۰ هزار بشکه در نظر گرفته شده که باید ۳۵۱ میلیارد تومان از بودجه کسر شود.

پورمحمدی تصریح کرد: اکنون تمام فشارها در بودجه کشور است که سال گذشته با تمام سختی‌ها نه تنها تاب آوری خود را بالا بردیم بلکه دست به اقدامات و تحولات بزرگ در ساختار کشور زده شد.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه باید تلاش شود تا بودجه کشور از نفت قطع شود، گفت: اکنون منابع محدود است و چهارمحال و بختیاری بسیار با سرانه‌های کشور فاصله دارد.

حرکت در مسیر اقتصاد مقامتی و بهره گیری از ظرفیت‌ها در چهارمحال و بختیاری ضروری است

پورمحمدی بیان کرد: چهارمحال و بختیاری دارای یک درصد از مساحت و دو دهم درصد از جمعیت کشور است و سهم تولید ناخالص داخلی این استان حدود هفت دهم درصد است یعنی درآمد خانواده‌ها بسیار پایین‌تر از بقیه استان‌ها است که طبیعتاً افزایش مهاجرت از روستا به شهر شکل گرفته و زندگی سخت می‌گذرد.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: در این شرایط انسان بیکار است زیرا در استان سرمایه گذاری نمی‌شود به دلیل اینکه زیرساخت مناسبی در دسترس نیست.

وی بیان کرد: حرکت در مسیر اقتصاد مقامتی و بهره گیری از ظرفیت‌ها در چهارمحال و بختیاری ضروری است.

برچسب‌ها:

نظر شما