شناسهٔ خبر: 34152886 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

هند پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا می‌شود

پیش‌بینی می‌شود هند تا پایان سال جاری میلادی از انگلستان پیشی بگیرد و تبدیل به یکی از ۵ اقتصاد برتر جهان شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش راشاتودی، پیش‌بینی می‌شود هند تا پایان سال 2019 از انگلستان پیشی بگیرد و تبدیل به یکی از 5 اقتصاد برتر جهان شود. بعد، شش سال دیگر طول میکشد تا جای ژاپن را به عنوان سومین اقتصاد بزرگ دنیا بگیرد .
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، طبق تحقیقات شرکت مشاوره آی اچ اس مارکیت، انتظار می رود تولید ناخالص داخلی هند تا 2025 به 5.9 تریلیون دلار برسد. این پیش‌بینی مطابق با طرح بلندپروازانه نخست وزیر نارندرا مودی است که می‌خواهد یک کشور با اقتصاد 5 تریلیون دلاری تا 5 سال آینده بسازد .
طبق گزارش این شرکت مشاوره، پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی کل هند از 3.1 تریلیون دلار در 2019 به 5.9 تریلیون دلار تا سال 2025 برسد، در حالیکه اندازه بازار مصرف هند از 1.9 تریلیون دلار در 2019 تا 36 تریلیون دلار در 2025 بزرگ‌تر می‌شود. این گزارش اضافه می‌کند که هند قرار است یکی از اصلی ترین عوامل رشد در منطقه آسیا پسیفیک باشد و تا حد زیادی بر رشد تولید ناخالص داخلی جهان تاثیر خواهد داشت .
ولی برای وارد شدن به رتبه بندی کشورهایی که درآمدشان بالاتر از حد متوسط است، هند باید با چالش هایی روبرو شود مثل اصلاحات سیستم قانونی و بازار کار و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و نیرو .
تحقیقات آی اچ اس مارکیت نشان می‌دهد علی‌رغم موفقیت‌های قابل توجه در زیرساخت‌های جدید طی دور اول نخست وزیری مودی، توسعه سریع زیرساخت‌ها در بخش های کلیدی مثل حمل و نقل و نیرو هنوز جزو اولویت های اصلی هستند و همچنین کاهش بار قانونی ممنوعیت های دولتی .
این اولویت ها در آخرین تحقیقات اقتصادی سالانه توسط دولت هند منتشر شدند. این اسناد نقشه راهی هستند برای رسیدن به هدف 5 تریلیون دلار و می گویند رشد هند توسط یک چرخه پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و صادرات ممکن می‌شود .
این شرکت مشاوره تاکید کرد علی رغم چالش‌های موجود، دورنمای اقتصادی هند در دور دوم نخست وزیری مودی مثبت است و انتظار می رود رشد سالانه اقتصادی طی دوره 2019 تا 2013 ، 7 درصد باشد .

برچسب‌ها:

نظر شما