شناسهٔ خبر: 34220187 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

«تغییر کاربری» علت آتش‌سوزی در میدان حسن آباد

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران «تغییر کاربری» را علت آتش‌سوزی در میدان حسن آباد اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر در تذکری در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورا با اشاره به سانحه آتش سوزی میدان حسن آباد گفت:اماکن و ساختمان هایی همچون گنبد حسن‌آباد به علت تغییر کاربری و نوع فعالیت صنفی از درجه خطرپذیری بالایی در زمینه حریق برخوردار هستند.

 وی در ادامه افزود: با توجه به وقوع حادثه آتش سوزی در انبار بزرگ ابزار و یراق آلات واقع در میدان حسن آباد  که به علت عدم توجه به ضوابط و مقررات ایمنی در دوره بهره برداری رخ داده است، در ابتدا مراتب تقدیر و تشکر خود را از ایثارگران پرتلاش خانواده آتشنشانی شهر تهران که با تلاش خود مانع گسترش و سرایت آتش شدند اعلام می‌کنم.

نوری در ادامه افزود: خوشبختانه در این حادثه، آتش با تلاش آتش نشانان مهار و کاملا خاموش شد و به هیچ یک از شهروندان عزیز آسیبی نرسید و تنها خسارات مالی به جای ماند.

وی در ادامه با ذکر آمار و اطلاعاتی از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در سال ۱۳۹۷ که حدود ۷۳۶ مورد عملیات اطفاءحریق در اماکن تجاری ـ کسبی و انبارها را داشته است، تاکید کرد: این رقم ۱۲ درصد از کل حریقهای ساختمانی و اماکن را به خود اختصاص داده است. اماکن و ساختمانهایی همچون ملک مذکور که به علت تغییر کاربری و نوع فعالیت صنفی از درجه خطرپذیری بالایی در زمینه حریق برخوردار هستند و با بی توجهی به ضوابط اولیه ایمنی باعث حوادثی مانند حادثه هفته گذشته می شود و ضمن تحمیل خســـارت به شهروندان و مدیریت شهــری می‌توانند باعث از دست رفتن بخشی از هویت تاریخی یک شهر گردد.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت حفظ ایمنی در آثار تاریخی گفت: از سوی دیگر نظر به اینکه آثار تاریخی به جا مانده از گذشته در پایتخت، هویت شهر محسوب می‌شوند و شهروندان با آن‌ها احساس تعلق خاطر به تهران پیدا می‌کنند، حفاظت از آثار تاریخی در مقابل حریق و هر نوع آسیب و‌خطر بسیار حائز اهمیت بوده و ضروری است.

نوری در پایان تاکید کرد:  از این فرصت استفاده کرده و بر ضرورت اهتمام ویژه تمام نهادهای درگیر در ایمن‌سازی آثار فرهنگی و‌ تاریخی به ویژه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حفظ و ایجاد ایمنی در آن‌ها تاکید می کنم.

نظر شما