شناسهٔ خبر: 34223526 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر:

تغییر کاربری علت اولیه آتش سوزی میدان حسن آباد

صدر اعظم نوری تغییر کاربری را علت اولیه آتش سوزی حسن آباد عنوان کرد و گفت: اماکن و ساختمان هایی مانند حسن آباد به علت تغییر کاربری درجه خطرپذیری بالایی دارند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری شبستان، «زهرا صدر اعظم نوری» در جلسه امروز شورا گفت: اماکن و ساختمان هایی نظیر حسن آباد به علت تغییر کاربری و نوع فعالیت صنفی خطرپذیری بالایی از نظر حریق دارند.

 

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: عدم توجه به ضوابط و مقررات ایمنی در دوره بهره برداری عامل حادثه آتش سوزی در انبار بزرگ ابزار و یراق آلات در میدان حسن آباد است.

 

وی از ایثارگران پر تلاش آتش نشانی برای جلوگیری از گسترش و سرایت آتش در میدان حسن آباد تشکر کرد و افزود: آتش با تلاش آتش نشانان مهار و کاملا خاموش شد و هیچ کدام از شهروندان آسیب ندیدند و فقط خسارت مالی به جا مانده است.

 

صدر اعظم نوری خاطرنشان کرد: طبق آمار و اطلاعات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در سال 97، 736 عملیات اطفای حریق در اماکن تجاری، کسبی و انبارها انجام شده است که 12 درصد از کل حریق های ساختمانی و اماکن را به خود اختصاص داده است.

 

وی تصریح کرد: از ظرفیت های موجود در قوانین فرادستی برای ساماندهی سازوکار نظارت و ایمنی آن دسته از ساختمان هایی که تصرف تجاری، صنعتی و یا انبار دارند، تاکید می کنیم و لازم است سازوکار مشترکی بین اتحادیه اصناف و سازمان آتش نشانی شهرداری تهران برای منوط کردن صدور یا تمدید جواز صنفی به دارا بودن تاییدیه ایمنی ساختمان در برابر حریق به تناسب نوع فعالیت صنفی ایجاد شود.

 

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه آثار تاریخی هویت پایتخت محسوب می شوند و شهروندان به آنها احساس تعلق خاطر دارند، حفاظت از آثار تاریخی امری ضروری است و باید در این زمینه اقدامات ضروری انجام شود.

 

 

نظر شما