شناسهٔ خبر: 34219435 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛

بررسی زوایای حادثه آتش‌سوزی در میدان حسن‌آباد

جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر تهران به تذکراتی در ارتباط با موضوع آتش‌سوزی میدان حسن آباد اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر تهران به تذکراتی در ارتباط با موضوع آتش‌سوزی میدان حسن آباد اختصاص یافت.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در ابتدا ضمن اشاره به حادثه آتش‌سوزی در میدان حسن آباد که در انبار ابزار و یراق آلات اتفاق افتاده بود، اظهار کرد: حادثه در میدانِ حسن‌آباد ناشی از عدم توجه به ضوابط و مقررات ایمنی در دوره بهره برداری بوده است.

وی ادامه داد: سازمان آتش نشانی در سال گذشته ۷۳۶ مورد عملیات اطفای حریق در اماکن تجاری و انبارها انجام داده که این رقم ۱۲ درصد از کل حریق‌ها در اماکن تجاری ـ کسبی و انبارها را داشته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران از اذعان کرد: تغییر کاربری و نوع فعالیت صنفی عامل مهم افزایش درجه خطرپذیری حریق شده است.

صدراعظم نوری خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به ضوابط اولیه ایمنی باعث حوادثی مانند حادثه هفته گذشته می‌شود و همچنین عامل مهمی در از دست رفتن بخشی از هویت تاریخی شهر خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در قوانین فرادستی برای ساماندهی ساز و کار نظارت بر ایمنی ساختمان‌های دارای تصرف کسبی-تجاری، کارگاهی و صنعتی می‌بایست ساز و کار مشترکی برای اتحادیه اصناف و سازمان آتش‌نشانی برای الزام برای صدور یا تمدید جواز صنفی در ارتباط با دارا بودن تاییدیه ایمنی ساختمان در برابر حریق ایجاد شود.

در ادامه حجت نظری عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران هم در ارتباط با حادثه آتش‌سوزی میدان حسن آباد به بیان چند سؤال از سازمان آتش‌نشانی و معاونت خدمات شهری پرداخت که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: چرا ساختمانی که به ثبت ملی رسیده و بخشی از هویت ما محسوب می‌شود محل فروش ابزار و یراق است؟ چرا این ساختمان دارای سیستم اطفاء حریق نیست؟

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با طرح این سؤال که چرا ایستگاه آتش نشانی که در مجاورت محل حریق بوده، هیچ نیرویی برای اطفای حریق در زمان بروز حادثه وجود نداشته است، گفت: معاون خدمات شهری و آتش نشانی می‌بایست نسبت به این موضوع رسیدگی کرده و پاسخ آن را به شورا و مردم ارائه دهند.

نظری در ادامه ضمن تأکید بر لزوم آموزش آتش‌نشانان برای اطفای حریق در اماکن تاریخی گفت: آیا این امکان وجود نداشت که به‌جای استفاده از آب، از کف استفاده شود تا میزان تخریب بر اثر آن بیشتر نشود.

در ادامه این جلسه احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکر خود میدان حسن آباد را به‌عنوان تنها میدان سبک رنسانس ایتالیا دانست و از ظرفیت‌های مهم این میدان از جمله قبرستان مشروطه‌خواهان سخن به میان آورد و اظهار کرد: ما می بایست قبل از هرگونه عملی ظرفیت‌های جدیدی را که به واسطه این بازسازی می توانیم کامل کنیم را برای احیای این میدان در نظر بگیریم.

انتهای پیام/۴۱۰۵

نظر شما