شناسهٔ خبر: 34190602 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سس سفيد (سس قارچ)

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا -
سس سفيد سسي است که از ترکيب کره، آرد و شير تهيه مي‌‌شود. در آشپزي فرانسوي سس بشامل (به فرانسوي Béchamel )، سس سفيد ناميده مي‌‌شود.
نحوه تهيه اين سس به اين طريق است که کره و آرد تا حدي که رنگ آن تغيير نکند حرارت داده مي‌‌شود و پس از آن شير را اضافه کرده تا کشدار شده و حالت سس پيدا کند. علاوه بر اين، ممکن است خامه نيز به آن اضافه شود ولي الزاماً افزودن خامه لازم نيست.
اين سس در برخي انواع غذاهاي گوشتي، ماکاروني مانند کاربونارا و انواع مختلف ديگر غذا و سوپ استفاده مي‌‌شود.
سس سفيد,سس قارچ,طرز تهيه سس قارچ
سس قارچ هم همانند سس سفيد است فقط به آن تکه‌‌هاي قارچ اضافه مي‌نمايند که در کنار غذاي گوشتي مثل استيک و همبرگر و مرغ از آن استفاده مي‌‌شود. نکته حائز اهميت کالري بالاي اين دو نوع سس به دليل وجود خامه و کره در آن مي‌باشد. همچنين به دليل وجود اسيدهاي چرب اشباع موجود در آنها استفاده‌شان در بيماران قلبي و بيماران داراي فشار خون، افراد ديابتي توصيه نمي‌‌شود.
سس سفيد,سس قارچ,طرز تهيه سس قارچ
اين سس لذيذ، طعم دهندهٔ بسياري از غذاها مانند لازانيا و سوفله مي باشد و شباهت بسيار زيادي به سس بشامل دارد. تفاوت عمده اين سس با سس بشامل اين است که در اين سس آرد را تفت نمي دهيم. سس سفيد از جمله سس هاييست که داشتن آن در يخچال هميشه لازم است. پس از آماده شدن اضافه اين سس را مي توان در يخچال تا چند روز نگهداري کرد و براي تعداد زيادي از غذا ها استفاده نمود.


نظر شما