شناسهٔ خبر: 34081300 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حاجی‌صادقی: اختلاف‌افکنان بین شیعه و سنی، پیاده نظام دشمن هستند‌

‌نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اختلاف‌افکنان بین شیعه و سنی، پیاده نظام دشمن هستند، اظهارداشت: اختلاف‌افکنی و ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی بازی کردن در زمین دشمن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی ظهر امروز در همایش وحدت اهل تشیع و تسنن در پرتو مهر امام رضا (ع) اظهارداشت: نزاع استکبار با انقلاب اسلامی تمامی ندارد چون اختلاف بر سر دین و اعتقاد است در غیر اینصورت یا باید انقلاب از اسلام دست بردارد تا بتواند با آمریکا کنار بیاید یا آمریکا استکبار را کنار بگذارد که امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: در کلیت موضوع تهدیدها و فرصت‌ها نخست باید بدانیم جنگ حق و باطل تمامی ندارد چون جنگ بر سر سرزمین نیست بلکه جنگ بر سر دین خدا است.

‌نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: یک‌بار استاد دانشگاهی از من پرسید چرا با آمریکایی که اهل کتاب است دشمنی می‌کنید اما با روسیه چنین موضعی ندارید؟ در پاسخ به او گفتم بر اساس آیات صریح قرآن خداوند متعال به صراحت فرموده که با هر قومی که به جنگ دین خدا نیامده دشمنی نداشته باشید بلکه به جهاد با قومی بپردازید که کمر همت به نابودی اسلام بسته است.

وی با تأکید براینکه باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد، گفت: باید مانند آنچه در دهه شصت پیرامون جنگ تحمیلی انجام دادیم و جنگ را که یک تهدید برای ما بود به فرصت دفاع مقدس مبدل و با ایثار و شهادت طلبی، انقلاب‌مان را به دنیا صادر کردیم، امروز هم با همین روحیه مقاومت و پایداری کنیم.

‌حاجی صادقی با بیان اینکه اختلاف‌افکنان بین شیعه و سنی، پیاده نظام دشمن هستند، اظهارداشت: اختلاف‌افکنی و ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی بازی کردن در زمین دشمن است. در مواجهه با دشمن رکن نخست تشخیص تهدید است و باید با آگاهی و بصیرت قدرت تشخیص‌مان را بالا ببریم و رکن دوم هم چگونگی تبدیل این تهدید به فرصت است.

وی گفت: امروز دشمن تهدید اصلی خود را متوجه دین ما کرده و در منطقه دعوای اصلی دعوای خدا باوری و استکبار است. امام خامنه‌ای هدف دشمن را از بین بردن ماندگاری اسلام می‌دانند.

‌نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن با اعتقادات انقلابی ما مشکل دارد، خاطرنشان کرد: ما نیز باید در مقابل دشمن جبهه‌ای تشکیل دهیم که تنوع، انگیزه، ابتکار و بصیرت را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: استکبار شاید با شیعه لندنی یا سنی داعشی بسازد اما با جوان مومن حزب‌اللهی که استکبارستیز است توافق نخواهد کرد و تا جایی که توان دارد مقابل اسلام خواهد ایستاد. دشمن امروز به این نتیجه رسیده که اسلام را باید با مسلمانان سر بُرید چون می‌دانند جبهه باطل در نبرد و تقابل مستقیم نمی‌تواند جبهه حق را شکست دهد.

‌حاجی صادقی عنوان کرد: شاید وحدت برای استکبار شیوه‌ای تاکتیکی باشد اما وحدت شیعه و سنی مبنایی اعتقادی دارد و باور قلبی ما است.

وی یادآورشد: جورج بوش رئیس جمهور اسبق امریکا می‌گفت ایران سکولار اگر سلاح هسته‌ای نیز داشته باشد ایرادی ندارد اما ایران اسلامی اگر دانش پزشکی هم داشته باشد خطرناک است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: امروز روز روی آوردن همه جانبه به قرآن است و ما اگر عمری از جهاد اکبر و جهاد اصغر در جنگ نظامی سخن گفته‌ایم امروز باید بدانیم جهاد کبیر راهبرد قرآن در برابر جنگ فرهنگی بوده که مصداق بارز آن مقاومت است.

وی تاکید کرد: در جریان انقلاب مصر محمد مرسی، یک اشتباه کرد و گفت من کار ایران را تکرار نمی‌کنم و با آمریکا سرشاخ نمی‌شوم و مرگ بر آمریکا نمی‌گویم اما همگان دیدند عاقب انفعال و کوتاه آمدن او چه شد.

‌حاجی صادقی با بیان اینکه همه ما در مقابل دین مسئولیت داریم، گفتم: معرفی و شناساندن تهدیدهای دشمن و افشای آن، تقویت مقاومت و روحیه سازش‌ناپذیری‌، بیان آثار شوم وابستگی به دشمن و تقویت پیوند امت و رهبر فرزانه انقلاب وظیفه همه افراد است.

انتهای پیام/ش

نظر شما